Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 6/2012 - analiza rozdań
Rozdanie 4; rozdawał W, obie po partii.
♠ J1075 ♥ QJ ♦ Q8765 ♣ K10 |
||
♠ 432 ♥ 87652 ♦ A3 ♣ 952 |
♠ AQ86 ♥ A943 ♦ J2 ♣ QJ4 |
|
♠ K9 ♥ K10 ♦ K1094 ♣ A8763 |
W |
N |
E |
S |
pas |
pas |
1♣ |
pas1 |
1♦ |
pas |
1♥ |
pas2 |
2♥ |
pas |
pas |
pas |
1, 2 krótkie kolory starsze (piki), w żadnym wypadkunie można więc dać wywoławczej kontry
albo:
W |
N |
E |
S |
pas |
pas |
1♣ |
pas1 |
1♦ |
pas |
1♥ |
pas2 |
2♥ |
pas |
pas |
2BA3 |
pas |
3♦ |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1, 2 krótkie kolory starsze (piki), w żadnym wypadkunie można więc dać wywoławczej kontry
3 kolory młodsze
I tak jeśli gracz S okaże się licytacyjnym tchórzem i puści przeciwnikom do gry 2♥, ci będą nawet w stanie kontrakt ten zrealizować. Bezwarunkowo położyłby go bowiem jedynie pierwszy wist blotką treflową, spod asa (!?), i szybkie zmontowanie przez broniących przebitki w tym kolorze. Po innym ataku, na przykład karowym, rozgrywający mógłby już bowiem szybko dwa razy zaatutować, a potem – być może z lekką pomocą ze strony przeciwników (S ma jednak dużo figur, a zatem i trudne wisty) ustawić wpustkę pikową przeciwko obrońcy S. Polegałaby ona na ściągnięciu w pierwszej rundzie koloru ♠A (bądź zabiciu asem pikowego zagrania ze strony N – po dostaniu się przezeń do ręki ♣K), a potem – wyeliminowaniu trefli i zagraniu pika ze stołu, do damy w ręce. S zabiłby ją pierwotnie drugim ♠K, ale następnie musiałby już bezwarunkowo wyjść pod podwójny renons. Rozgrywający oddałby wówczas tylko kiera, karo, dwa trefle oraz pika i swój kontrakt zrealizował. A nawet gdyby w przeciwnicy bronili się optymalnie i nie pozwolili rozgrywającemu ustawić wpustki w pikach, a on sam nie połapałby się w kwestii drugiego ♠K u e-S-a i oddał w tym kolorze dwie wziątki, to i tak leżałby na 2♥ tylko bez jednej, za 100.
Tymczasem stronie NS wychodzą aż 4♦ (do oddania tylko pik, kier i karo) i jeżeli tylko gracz S w licytacji zawalczy(co – mimo że jego strona też jest po partii – zdecydowanie powinien uczynić), to jego partner wybierze do gry właśnie kara. Popartyjni WE puszczą już wówczas na pewno do gry 3♦, tym bardziej że na ewentualne 3♥ będzie już można położyć ich bez dwóch, z kontrą za 500. Tak też powinien wyglądać protokół tego rozdania: wiele zapisów 130 dla NS, nieco setek, a zupełnie okazjonalnie 200 czy 500 (!?) dla tej strony. No, może od czasu do czasu pojawią się w nich również zapisy w wysokości 110 dla WE, za 2♥ swoje.
Minimaks teoretyczny: 4♦(NS), 10 lew; 130 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 9 (NS);
♦ – 10 (NS);
♥ – 7 (WE);
♠ – 6 (NS,WE!);
BA – 7 (NS).