Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 6/2012 - analiza rozdań
Rozdanie 23; rozdawał S, obie po partii.
♠ Q109754 ♥ J753 ♦ K3 ♣ A |
||
♠ == ♥ AK96 ♦ 108 ♣ KJ107642 |
♠ KJ32 ♥ Q1082 ♦ AJ964 ♣ == |
|
♠ A86 ♥ 4 ♦ Q752 ♣ Q9853 |
Nasz System:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
pas |
1♣ |
1♠ |
ktr.1 |
2♠2 |
3♥ |
pas |
4♥ |
pas |
pas |
pas |
|
|
1 kontra sputnik
2 powiedzmy, że jest to pełnobilansowe podniesienie do 2♠
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
pas |
1♣ |
2♠1 |
ktr.2 |
3♠ |
4♥3 |
pas |
pas4 |
pas |
1 N może też skoczyć na 2♠, szczególnie że partner już spasował
2 kontra negatywna, przyrzeka kiery
3 z takim układem zapowiedź w pełni uzasadniona
4 renons w kolorze partnera (na tę sekwencję W musi mieć longera treflowego) oraz spalone figury w pikach – E nie powinien się zatem swoją ręką szczególnie ekscytować
Mimo przeszkód pikowych gracze WE powinni bez trudu osiągnąć końcówkę w kiery. I grać ją, przeciwnicy nie zapowiedzą bowiem raczej obronnych 4♠ – obie strony są bowiem po partii, poza tym N ma w ręce około trzech lew, będzie więc miał nadzieję, że może uda im się te 4♥ położyć.
Przeciwko 4♥(W) obrońca N może łacno zawistować singlowym ♣A, niczego jednak w ten sposób nie straci. Rozgrywający przebije bowiem pierwszą lewę w dziadku, po czym – powiedzmy – przejdzie do ręki ♥A i zagra stamtąd ♦10 na impas. N położy na nią ♦K, przeto gracz W poprawi na stole ♦A i będzie stamtąd kontynuował karem. Obrońca S wskoczy ♦D i – z braku bardziej atrakcyjnych opcji – powtórzy karem. Rozgrywający rzecz jasna zrzuci wówczas z ręki trefla, a N przebije tę lewę blotką atu i zagra w kiera. Rozgrywający utrzyma się ♥10 w dziadku, nie będzie mu jednak wolno ściągnąć jeszcze raz atu (zabrakłoby mu wówczas wziątek), zagra zatem dobre karo, zrzucając z ręki trefla. Gdy N przebije tę lewę waletem atu, w następnej będzie musiał zagrać w pika – spod damy, W postawi wówczas ze stołu ♠W i przebije w ręce zagranego przez e-S-a ♠A. Ostatnie pięć lew strony WE zdobędą zatem bezproblemowo ♥K oraz ♥D (oddzielnie, rzecz jasna) oraz ♣K, ♠K i ♦9. Jak widać, zwycięska rozgrywka musi być bardzo dokładna, a przede wszystkim gracz W musi wielce rozważnie gospodarować swoimi zasobami atutowymi. Są też jednak inne, niż opisana wyżej, drogi do zrealizowania kontraktu 4♥(WE), gry te będą zatem na ogół wygrywane. Ale nie wszystkie, przeto w turniejowych protokołach tego rozdania oprócz licznych wpisów w wysokości 620 dla WE, pojawią się też od czasu do czasu wpadkowe setki po stronie przeciwnej.
Minimaks teoretyczny: 4♥(WE), 10 lew; 620 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 9 (WE);
♦ – 10 (W!);
♥ – 10 (WE);
♠ – 7 (NS);
BA – 9 (E!).