Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 6/2012 - analiza rozdań
Rozdanie 29; rozdawał N, obie po partii.
♠ Q5 ♥ K6532 ♦ 107 ♣ 8742 |
||
♠ K10732 ♥ AQ974 ♦ 84 ♣ Q |
♠ AJ6 ♥ 8 ♦ 963 ♣ AKJ653 |
|
♠ 984 ♥ J10 ♦ AKQJ52 ♣ 109 |
Nasz System:
W |
N |
E |
S |
– |
pas |
1♣ |
1♦ |
1♠ |
pas |
2♣ |
2♦ |
2♥ |
pas |
2♠ |
pas |
3♥ |
pas |
4♠ |
pas |
pas |
pas |
|
|
Wspólny Język:
W |
N |
E |
S |
– |
pas |
2♣1 |
2♦ |
2♠2 |
pas |
3♠3 |
pas |
4♥4 |
pas |
4♠ |
pas |
pas |
pas |
|
|
1 ręka bliska otwarcia 1♣, czyli pokazania jej jako 15+ PC
2 naturalne, 5+♠, nieforsujące (alternatywą jest wywoławcza kontra, istotnie, na pewno pozwoliłaby ona uzgodnić lepszy kolor starszy, ale też groziłaby zupełnym zgubieniem kierów bądź pików, chyba że W zdecydowałby się na przesądzenie dogranej)
3 inwit
4 naturalne, 5♠–4+♥, może partner ma cztery kiery, a tylko trzy piki
Gorzej byłoby z ewentualnym uzgodnieniem kierów, gdyby to akurat w ten kolor trzeba było grać, no chyba że po rebidzie 3♣ partnera (po 2♠ W) odpowiadający zaryzykowałby jeszcze zgłoszenie 3♥. Gdyby nie udało się wówczas uzgodnić kierów, zagrano by 3♠ bądź 4♣ (oba kontrakty na siedmiu atutach).
Do gry w piki, i to na szczeblu dogranej, powinna jednak dojść zdecydowana większość duetów WE biorących udział w czerwcowym turnieju Budimex Korespondencyjnych Mistrzostw Polski 2012. Przeciwko ostatecznym 4♠(W) obrońca N zaatakuje we wskazane przez partnera kara, a S zagra trzy razy w ten kolor. Istnieje prosta droga do jedenastu wziątek: wystarczy przebić trzecią lewę ♠K, zrobić impas ♠W na stole, wrócić do ręki ♣D, dostać się do dziadka ♠A i grać dobre trefle. ObrońcaS którąś z tych lew przebije, wówczas rozgrywający dokona nadbitki ♠10 w ręce, wróci na stół ♠6 albo zgra ♥A i przebije w dziadku kiera, a w końcu wykorzysta pozostałe dobre trefle. I co najważniejsze, jest to również rozgrywka optymalna, jeżeli bowiem ♠W zostanie zabity przez e-S-a damą, to gracz W ściągnie później ♠10 oraz ♣D, wejdzie na stół ♠A i odegra wziątki treflowe. Oczywiście w tym wypadku zrobi jednak tylko swoje. Także jedynie dziesięć lew weźmie rozgrywający, jeżeli trzecią rundę kar przebije w ręce pikiem różnym od króla (bądź też zrzuci wówczas stamtąd kiera), oczywiście będzie też wówczas musiał wyłapać później damę atu.
Najpopularniejszymi wpisami w turniejowych protokołach tego rozdania winny zatem być 650 oraz 620 dla strony WE.
Minimaks teoretyczny: 5♠(WE), 11 lew; 650 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 10 (WE);
♦ – 6 (NS,WE!);
♥ – 9 (WE);
♠ – 11 (WE);
BA – 7 (WE).