Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 6/2012 - analiza rozdań
Rozdanie 3; rozdawał S, po partii WE.
♠ QJ2 ♥ Q653 ♦ A1053 ♣ Q8 |
||
♠ AK4 ♥ 10 ♦ K962 ♣ J7542 |
♠ 975 ♥ AK98 ♦ QJ84 ♣ AK |
|
♠ 10863 ♥ J742 ♦ 7 ♣ 10963 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
pas |
pas1 |
pas2 |
1BA |
pas |
3♥3 |
pas |
3BA |
pas |
pas |
pas |
|
|
1 zbyt mało na drugoręczne otwarcie
2 także z tą kartą, z brzydkimi 11 PC, nie warto nawet na tej ręce otwierać, tym bardziej że jej posiadacz nie ma też wartego pokazania koloru
3 konwencja 5431, czyli krótkość kierowa oraz układ 5–4 w kolorach młodszych (zasadniczo minimum 5–4, ale skoro W jest po pasie…)
To powinna być gra standardowa, można się spodziewać, że osiągnie ją zdecydowana większość duetów WE biorących udział w czerwcowym turnieju Budimex Korespondencyjnych Mistrzostw Polski 2012. Wprawdzie dziadek wskaże w licytacji krótkość kierową, ale pierwszy wistujący ma tak marną – i zarazem niebezpieczną – konfigurację w tym kolorze, iż powinien zaatakować w pika. Będzie to wyjście podobne pod względem potencjału ofensywnego do kierowego, a nieco bezpieczniejsze; szczególnie w świetle faktu, że rozgrywający powinien być na pierwszy wist w kiera dobrze przygotowany. Istotnie, atak pikowy będzie tu jedynym zagraniem, po którym rozgrywający zostanie bezwarunkowo ograniczony do dziesięciu wziątek. I to pod warunkiem że zagra starannie i celnie, a mianowicie zabije pierwszą lewę ♠A na stole (wprawdzie może ją przepuścić, ale ewentualne zagranie w kiera ze strony e-N-a będzie dlań bardziej niebezpieczne niż ze strony e-S-a), zagra karo do damy w ręce, następnie zaś ściągnie ♣A K i będzie kontynuował karem do dziadkowego króla. Zdobędzie wówczas trzy wziątki karowe, trzy treflowe, dwie kierowe oraz dwie pikowe. Oczywiście można też grać inaczej – i nadal wziąć dziesięć lew, można też jednak wpaść wówczas w kłopoty…
Po każdym innym ataku, także kierowym, gracz E będzie już nawet w stanie wziąć lew jedenaście, wyrobi sobie bowiem dodatkowe wziątki w treflach i właśnie w kierach, tę ostatnią niewykluczone, że z pomocą przeciwników.
Najczęściej w protokole tego rozdania pojawią się zatem zapisy 660 i 630 dla WE. Cudem można też zrobić na tej linii 6♦, warte 1370 punktów, takich wpisów będzie jednak co najwyżej jak na lekarstwo, a może nawet jeszcze mniej (do zera włącznie).
Minimaks teoretyczny: 6♦(WE), 12 lew; 1370 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 11 (WE);
♦ – 12 (WE);
♥ – 8 (WE);
♠ – 9 (WE);
BA – 10 (WE).