Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 6/2012 - analiza rozdań
Rozdanie 30; rozdawał E, obie przed partią.
♠ 643 ♥ Q62 ♦ K653 ♣ Q98 |
||
♠ A82 ♥ 107543 ♦ J9 ♣ K106 |
♠ K1075 ♥ KJ8 ♦ Q4 ♣ AJ75 |
|
♠ QJ9 ♥ A9 ♦ A10872 ♣ 432 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
1♣ |
1♦ |
1♥ |
2♦ |
pas1 |
pas |
2♥ |
3♦ |
3♥ |
pas |
pas |
pas |
|
|
1 chyba że E ma do swojej dyspozycji kontrę poparcie, wskazującą trzykartowy fit kierowy
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
1♣ |
1♦ |
1♥ |
2♦ |
ktr.1 |
pas |
2♥ |
3♦ |
pas2 |
pas |
pas3 |
|
|
|
1 kontra poparcie, wskazanie trzech kierów
2 E pokazał już trzy kiery, a ♦D mu się przecież pali
3 także W – z tylko pięcioma kierami w układzie 5332 oraz zaledwie ośmioma wziątkami – może się już czuć odlicytowany
Jeżeli przeciwnicy pozwolą stronie NS grać 3♦, rozgrywający odda sześć lew: kierową, dwie pikowe oraz trzy treflowe. Nie zostanie jednak na ogół skontrowany, przeto polegnie tylko za 100 punktów.
Opłacalnie, bowiem dosyć naturalna rozgrywka doprowadzi rozgrywającego kontrakt kierowy zawodnika W do zdobycia dziewięciu wziątek. Broniący zdejmą wówczas dwie wziątki karowe, a następnie N wyjdzie w pika. Rozgrywający zabije w ręce ♠A, po czym zagra w kiera – do dziadkowego waleta, którego obrońca S pobije ♥A i będzie kontynuował ♠D. Gracz W zabije ♠K w dziadku i będzie dysponował dwoma drogami do skompletowania lew dziewięciu. Po pierwsze – może dostać się do ręki ♣K i wyjść stamtąd ♥10 na impas – wyłapie wówczas pierwotnie drugą ♥9 w ręce S. Nie odda więc już drugiego kiera, odda natomiast pika. Zagra bowiem w ten kolor, aby wyrobić sobie w nim pewną fortę i pozbyć się na nią z ręki trefla. Zresztą gdyby nawet chciał zaimpasować obrońcy N ♣D, nie mógłby już tego uczynić ze względu na brak dojścia do ręki. Druga droga do dziewięciu lew – to ściągnięcie ♥A, przejście do ręki ♣K i zagnie stamtąd trefla – na impas damy. Manewr ten powiedzie się, a że ponadto trefle są rozłożone równo (3–3), na fortę tego koloru wyleci z ręki W przegrywający pik. W tym wariancie gry rozgrywający odda zatem dwie lewy kierowe (oraz dwa kara), ale uniknie oddania trefla.
Stąd w protokole tego rozdania możemy spodziewać się przede wszystkim wpisów 140 i 100 dla WE, ale też od czasu do czasu 50, a nawet 100 dla NS (za 3♥ bez jednej, a nawet bez dwóch, jeżeli bowiem w przedstawionej wyżej końcówce rozgrywający nie trafi ♣D, to odda wziątkę w tym kolorze oraz pikową (a ponadto dwa kara oraz dwa kiery).
Minimaks teoretyczny: 3♥(WE), 9 lew albo 3♠(WE), 9 lew; 140 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 9 (WE);
♦ – 7 (NS);
♥ – 9 (WE);
♠ – 9 (WE);
BA – 7 (WE).