Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 6/2012 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 6/2012 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 30; rozdawał E, obie przed partią.

  643
Q62
K653
Q98
 
A82
107543
J9
K106
14 K1075
KJ8
Q4
AJ75
  QJ9
A9
A10872
432
 

 

W

N

E

S

1

1

1

2

pas1

pas

2

3

3

pas

pas

pas

 

 

1 chyba że E ma do swojej dyspozycji kontrę poparcie, wskazującą trzykartowy fit kierowy

albo:

W

N

E

S

1

1

1

2

ktr.1

pas

2

3

pas2

pas

pas3

 

 

 

1 kontra poparcie, wskazanie trzech kierów

2 E pokazał już trzy kiery, a D mu się przecież pali

3 także W – z tylko pięcioma kierami w układzie 5332 oraz zaledwie ośmioma wziątkami – może się już czuć odlicytowany

Jeżeli przeciwnicy pozwolą stronie NS grać 3, rozgrywający odda sześć lew: kierową, dwie pikowe oraz trzy treflowe. Nie zostanie jednak na ogół skontrowany, przeto polegnie tylko za 100 punktów.

Opłacalnie, bowiem dosyć naturalna rozgrywka doprowadzi rozgrywającego kontrakt kierowy zawodnika W do zdobycia dziewięciu wziątek. Broniący zdejmą wówczas dwie wziątki karowe, a następnie N wyjdzie w pika. Rozgrywający zabije w ręce A, po czym zagra w kiera – do dziadkowego waleta, którego obrońca S pobije A i będzie kontynuował D. Gracz W zabije K w dziadku i będzie dysponował dwoma drogami do skompletowania lew dziewięciu. Po pierwsze – może dostać się do ręki K i wyjść stamtąd 10 na impas – wyłapie wówczas pierwotnie drugą 9 w ręce S. Nie odda więc już drugiego kiera, odda natomiast pika. Zagra bowiem w ten kolor, aby wyrobić sobie w nim pewną fortę i pozbyć się na nią z ręki trefla. Zresztą gdyby nawet chciał zaimpasować obrońcy N D, nie mógłby już tego uczynić ze względu na brak dojścia do ręki. Druga droga do dziewięciu lew – to ściągnięcie A, przejście do ręki K i zagnie stamtąd trefla – na impas damy. Manewr ten powiedzie się, a że ponadto trefle są rozłożone równo (3–3), na fortę tego koloru wyleci z ręki W przegrywający pik. W tym wariancie gry rozgrywający odda zatem dwie lewy kierowe (oraz dwa kara), ale uniknie oddania trefla.

Stąd w protokole tego rozdania możemy spodziewać się przede wszystkim wpisów 140 i 100 dla WE, ale też od czasu do czasu 50, a nawet 100 dla NS (za 3 bez jednej, a nawet bez dwóch, jeżeli bowiem w przedstawionej wyżej końcówce rozgrywający nie trafi D, to odda wziątkę w tym kolorze oraz pikową (a ponadto dwa kara oraz dwa kiery).

Minimaks teoretyczny: 3(WE), 9 lew albo 3(WE), 9 lew; 140 dla WE.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 9 (WE);

– 7 (NS);

– 9 (WE);

– 9 (WE);

BA – 7 (WE).