Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 6/2012 - analiza rozdań
Rozdanie 18; rozdawał E, po partii NS.
♠ Q1065 ♥ A9753 ♦ 8 ♣ 963 |
||
♠ KJ83 ♥ 84 ♦ AKQ5 ♣ A107 |
♠ A ♥ KQ106 ♦ J764 ♣ KJ42 |
|
♠ 9742 ♥ J2 ♦ 10932 ♣ Q85 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
1♦1 |
pas |
1♠ |
pas |
1BA |
pas |
2♣2 |
pas |
2BA3 |
pas |
3♦4 |
pas |
3BA5 |
pas |
4BA6 |
pas |
pas7 |
pas |
1 ze względu na słabość koloru karowego można też zacząć od 1♣
2 PRO
3 brak trzech pików, góra rebidu
4 zachęcające uzgodnienie kar
5 negatywne
6 inwit, jeśli bowiem partner ma nadwyżkę oraz pięć kar (w układzie 5♦2♠33) szlemik karowy może być bardzo przyzwoitym kontraktem
7 E nie ma pięciu kar, a trójkolorówka to na ogół bardzo marna karta, także na to zaproszenie partnera reaguje więc negatywnie (górę rebidu już przecież ujawnił)
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
1♦1 |
pas |
1♠ |
pas |
2♣ |
pas |
2♥2 |
pas |
3♥3 |
pas |
4BA4 |
pas |
pas5 |
pas |
1 ze względu na słabość koloru karowego można też zacząć od 1♣
2 czwarty kolor
3 układ 4–1–4–4
4 inwit, w tym wypadku partner może bowiem jeszcze być dużo silniejszy
5 do przyjęcia tego zaproszenia potrzebna byłaby solidna nadwyżka honorowa
Wprawdzie w rozdaniu tym strona WE może wygrać tak 6♦, jak i 6BA, są to jednak raczej kontrakty szczęśliwe aniżeli prawidłowe (zwłaszcza drugi z nich). Na większości stołów pary WE zagrają więc co najwyżej inwitowe 4BA. Przeciwko takiej grze obrońca N wyjdzie w pika (a może nawet – jeszcze bezpieczniej – w karo), natomiast jego partner – przeciwko 4BA(W) – może zaatakować blotką kierową. Aby zdobyć teoretycznie mu tu należne dwanaście wziątek, rozgrywający będzie musiał dwukrotnie zagrać kierami do mariasza oraz poszukać ♣D w ręce e-S-a. Dzięki podziałowi trefli 3–3 zdobędzie wówczas cztery wziątki w tym kolorze, cztery kara i dwa piki. Nie każdemu się ta sztuka uda, przeto w protokołach tego rozdania figurować będą zarówno zapisy 490, jak i tylko 460 dla WE. Niektóre duety tej linii zapowiedzą szlemiki, raczej karowe, aniżeli bezatutowe. Przy grze w kara łatwiej będzie skutecznie rozwiązać kiery, ale nawet wówczas konieczne będzie zrobienie impasu ♣10 w ręce W. Gry premiowe będą zatem zarówno realizowane, jak i przegrywane, co wzbogaci protokoły rozdania o wpisy – niespecjalnie jednak liczne, jak sądzę – 920 i 990 dla WE, ale też 50, a może nawet 100 dla NS.
Minimaks teoretyczny: 6BA(WE), 12 lew; 990 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 12 (WE);
♦ – 12 (WE);
♥ – 11 (WE);
♠ – 10 (WE);
BA – 12 (WE).