Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 6/2012 - analiza rozdań
Rozdanie 13; rozdawał N, obie po partii.
♠ KJ986 ♥ 852 ♦ A8 ♣ Q87 |
||
♠ 3 ♥ AK64 ♦ 7542 ♣ AJ43 |
♠ Q5 ♥ QJ7 ♦ KQJ106 ♣ K96 |
|
♠ A10742 ♥ 1093 ♦ 93 ♣ 1052 |
W |
N |
E |
S |
– |
pas |
1♦ |
pas |
1♥ |
1♠ |
pas |
3♠1 |
ktr.2 |
pas |
4♥3 |
pas |
pas/5♦4 |
pas |
(pas) |
pas |
1 blokujące
2 nadwyżka honorowa, w pierwszym czytaniu wywiad bezatutowy
3 brak pewnego zatrzymania w pikach, trzy kiery
4 końcówka w kara może być kontraktem bezpieczniejszym od kierowej, na siedmiu atutach, szczególnie że wygląda na to, że w przypadku tej drugiej wisty pikowe szybko skrócą rękę zawierającą dłuższy fragment atutów
Z drugiej strony 4♥ są tu kontraktem na pewno mniej bezpiecznym, ale za to wyżej płatnym. Poza tym mogą być do oddania trzy lewy, być może nawet z góry, a wówczas tylko końcówka w kiery będzie miała – mniejsze lub większe – szanse.
Istotnie, 5♦(WE) jest tu kontraktem żelaznym, niczym nie zagrożonym, rozgrywający odda jedynie pika oraz asa atu. Ale też zapisze po swojej stronie protokołu tylko 600 punktów.
Tymczasem przeciwko ewentualnym 4♥(W) obrońcaN wyjdzie oczywiście w pika, a jego partner pobije pierwszą lewę ♠A i powtórzy pikiem, do skrótu ręki rozgrywającego. Wprawdzie kiery dzielą się akurat 3–3, przeto rozgrywający będzie nawet mógł przebić drugą lewę, dwa razy zaatutować i zagrać w kara, lepszą rozgrywką będzie jednak nieprzebijanie drugiej rundy pików, tylko zrzucenie wówczas z ręki trefla. A potem wyrobienie kar – przy założeniu, że obrońcy nie są w stanie zmontować w tym kolorze przebitki. Gdyby bowiem obrońcy przebili karo, to przebicie przez rozgrywającego drugiego pika byłoby zwycięskie jedynie wtedy, jeśli (nie padłby pierwszy wist karowy i) kiery dzieliłyby się 3–3 oraz ♣D siedziałaby w impasie.
Jak już wspomniałem, do sukcesu rozgrywającego doprowadzi tu w zasadzie każda linia jego postępowania, podstawowymi wpisami w protokole tego rozdania będą zatem 620 i 600 dla WE. Końcówki w bez atu nikt raczej grał nie będzie, przeciwnicy na pewno bowiem wejdą do licytacji pikami i mocno uzgodnią sobie ten kolor, a gracze WE bez trudu się wówczas zorientują, iż w ogóle go nie trzymają.
Minimaks teoretyczny: 4♥(WE), 10 lew; 620 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 9 (WE);
♦ – 11 (WE);
♥ – 10 (WE);
♠ – 7 (NS);
BA – 7 (WE).