Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 2/2012 - analiza rozdań
Rozdanie 4; rozdawał W, obie po partii.
♠ KJ943 ♥ K ♦ AK983 ♣ Q6 |
||
♠ Q8752 ♥ 1098 ♦ Q102 ♣ 108 |
♠ 6 ♥ QJ2 ♦ J54 ♣ AKJ952 |
|
♠ A10 ♥ A76543 ♦ 76 ♣ 743 |
Nasz System:
W |
N |
E |
S |
pas |
1♠ |
2♣ |
pas1 |
pas |
2♦ |
pas |
2♥/♠ |
pas |
pas |
pas |
|
1 2♥ forsowałyby, więc lepiej na razie spasować i – ewentualnie – zabrać głos dopiero w następnym okrążeniu
Wspólny Język:
W |
N |
E |
S |
pas |
1♠ |
2♣ |
2♥1 |
pas |
pas |
pas |
|
1 naturalne nieforsujące
Na większości stołów drugiego w tym roku turnieju Budimex Korespondencyjnych Mistrzostw Polski w rozdaniu tym pary NS grać będą częściówki kierowe albo pikowe. Przeciwko 2♥(S) obrońca W wyjdzie we wskazane przez partnera trefle i ten ostatni zagra trzy razy w ten kolor, zmuszając rozgrywającego do przebicia ostatniej z tych lew singlowym królem atu w dziadku, powiedzmy, że W zrzuci wówczas karo. Po dokonaniu tej przebitki gracz S przejdzie do ręki ♠A i zagra ♥A i kierem. Po zdobyciu tej wziątki na ♥W E wyjdzie raz jeszcze w trefla (czy nawet w karo, aby wpuścić rozgrywającego do dziadka) i jego partner przebije go dziesiątką atu. Broniący wezmą więc aż trzy lewy atutowe i ograniczą grającego w kiery e-S-a do ośmiu wziątek. Tak, po starannej, acz nietrudnej do przeprowadzenia obronie grający w kiery S będzie mógł sobie zapisać tylko 110 punktów.
Także przeciwko 2♠(N) obrońca E zawistuje trzy razy w trefle. Rozgrywający przebije w ręce blotką atu (W zrzuci karo), zgra singlowego ♥K oraz ♦A K, trzecią rundę kar przebije na stole asem atu, odegra ♥A, nadbije w ręce (przebitą przez W ♠5) ♠9 trzecią lewę kierową, po czym ostatnie karo z ręki (♦9) przebije w dziadku ♠10. W nadbije jednak tę lewę ♠D. Rozgrywającemu pozostaną w ręce ♠K W 4, ostatnią z tych lew będzie jednak musiał oddać obrońcy W na ♠8. Kontrakt zostanie jednak zrealizowany z nadróbką, N wpisze sobie więc do protokołu 140 punktów.
To właśnie – 140 oraz 110 dla NS – będą najpopularniejsze wpisy w protokołach tego rozdania.
Minimaks teoretyczny: 3♠(NS), 9 lew; 140 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 6 (WE);
♦ – 9(NS);
♥ – 8 (NS);
♠ – 9 (NS);
BA – 7 (NS).