Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 2/2012 - analiza rozdań
Rozdanie 13; rozdawał N, obie po partii.
♠ K985 ♥ AJ8 ♦ Q1092 ♣ Q3 |
||
♠ Q7642 ♥ 762 ♦ 653 ♣ 98 |
♠ AJ103 ♥ 1043 ♦ AJ7 ♣ K104 |
|
♠ == ♥ KQ95 ♦ K84 ♣ AJ7652 |
W |
N |
E |
S |
– |
1♣ |
ktr. |
rktr.1 |
1♠ |
ktr.2 |
pas |
2♣3 |
pas |
2BA |
pas |
3♥4 |
pas |
4♥5 |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1 10+ PC w składzie zrównoważonym albo quasi-zrównoważonym
2 kontra propozycyjna
3 naturalne, 5+♣, forsing (na jedno okrążenie albo do wysokości 2BA – do uzgodnienia w parze)
4 naturalne, układ 5+♣–4♥, karta nienadająca się raczej do gry w bez atu, w tej sekwencji na pewno z krótkością pikową, mocna sugestia renonsu (już odejście z partnerowej kontry świadczyło bowiem o co najwyżej singletonie w pikach)
5 partner nie chce grać w bez atu, a N trzyma piki tylko raz, proponuje zatem grę w kiery na siedmiu atutach (z czterema kierami N zalicytowałby 2♥ w poprzednim okrążeniu)
Tak sprawne poruszanie się w tego typu sytuacjach wymaga dobrego przygotowania teoretycznego pary, poza dyskusją pozostaje jednak ustalenie, że po rekontrze zgłoszenie potem przez rekontrującego koloru jest zapowiedzią forsującą – co najmniej na jedno okrążenie (albo do wysokości 2BA). W tym wypadku pozwoli to zawodnikowi S odlicytować posiadany układ oraz wyrazić niechęć do gry w bez atu. W takich okolicznościach N zdecyduje się na podniesienie partnerowych 3♥ do 4♥, czyli na zagranie końcówki w ten kolor na siedmiu atutach. I będzie to optymalny w tym rozdaniu kontrakt strony NS, choć jeszcze lepiej byłoby, gdyby udało się go ustawić z ręki N (i zapowiedzieć szlemika, który byłby wówczas nietrudny do zrealizowania).
Tymczasem przeciwko 4♥(S) obrońca W wyjdzie na pewno blotką pikową. Rozgrywający wstawi ze stołu ♠8 i na zagraną przez E ♠10 zrzuci z ręki blotkę karo (choć mógłby ją też tam przebić, nie chce jednak już w pierwszej lewie skracać się od czterech atutów). Powiedzmy, że obrońca E odwróci wówczas w kiera. Rozgrywający weźmie tę lewę ♥8 na stole, a potem zrobi impas ♣W w ręce, ściągnie ♣A i trzecią rundę trefli przebije w dziadku asem atu. A potem albo ściągnie do końca atuty, albo już wcześniej zagra w karo, bo nawet jeśli E wskoczy wtedy ♦A i wyjdzie ♠A, to w żaden sposób kontraktowi nie zaszkodzi (nawet w przypadku rozkładu kierów 4–2). Teraz jednak – ponieważ atuty dzielą się 3–3, rozgrywający odda jeszcze tylko jedną wziątkę – na ♦A – i zrealizuje swój kontrakt z nadróbką.
Proszę zauważyć, iż gdyby rozgrywającym był gracz N, to mógłby on wygrać szlemika w kiery.
Na NS wychodzi też końcówka w trefle (dosyć łatwo) oraz karowa, a nawet 3BA. W tym ostatnim wypadku N musiałby zabić ♠K dopiero czwartą rundę tego koloru, a następnie zagrać przez kara, tj. zaimpasować obrońcy E waleta w tym ostatnim kolorze. Wziąłby wówczas pika, cztery kiery, trzy kara oraz trefla, a oddałby jedynie trzy piki oraz ♦A.
W protokole tego rozdania można się zatem spodziewać różnych wpisów, przede wszystkim jednak 600 oraz 650 dla NS.
Minimaks teoretyczny: 6♥(N!), 12 lew; 1430 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 11(NS);
♦ – 11 (NS);
♥ – 12 (N!);
♠ – 8 (NS);
BA – 9 (NS).