Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 2/2012 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 2/2012 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 20; rozdawał W, obie po partii.

    QJ8
  KJ52
  K842
  AK
 
AK9752
A93
A6
72
[   ] 106
Q106
Q975
10654
  43
874
J103
QJ983
 

W

N

E

S

1

1BA1

pas

pas

pas (!)

 

 

 

1 naturalne, 15+–18 PC z zatrzymaniem pikowym

albo:

W

N

E

S

1

ktr.

pas

2

2 1

pas

pas

pas

1 teraz już W powinien raczej powtórzyć swoje sześciokartowe piki

Jeżeli zawodnik N wejdzie 1BA i zapowiedź ta dobiegnie z dwoma pasami do otwierającego, to ten ostatni także powinien bezwzględnie spasować. Przeciwnicy są bowiem po partii, a W posiada dobry sześciokart oraz dwa boczne asy, powinien zatem wykorzystać – całkiem zresztą sporą – szansę, iż kontrakt 1BA(N), po wskazanym wiście pikowym, zakończy się co najmniej wpadką bez dwóch, za 200. I tak właśnie, a nawet jeszcze bardziej korzystnie dla strony WE się stanie. Po ataku pikowym drugi broniący szybko wyrobi sobie do końca ten kolor, a że ponadto rozgrywający będzie musiał grać wszystko z ręki, powinien polec aż bez trzech, za 300. Powiedzmy bowiem, że po utrzymaniu się w trzeciej lewie W w ręce w następnej N wyjdzie stamtąd w blotkę karo. Broniący E wskoczy wówczas D i wyjdzie w na pewno zalawintalowane mu już przez partnera kiery – blotką.N natomiast zabije tę lewę A, zgra trzy forty pikowe oraz w razie potrzeby (zależy, jakich kart N pozbędzie się z ręki na piki) A, po czym powtórzy kierem. Po tak starannej obronie gracz N skończy z zaledwie czterema wziątkami: D, K oraz A K. Broniący  natomiast skasują pięć pików, dwa kara oraz dwa kiery. Bez trzech, 300 dla WE.

Wniosek stąd prosty i nienowy: N nie powinien wchodzić 1BA z tylko jednym stoperem w kolorze otwarcia licytacji przez przeciwnika, szczególnie kiedy znajduje się w założeniach popartyjnych. W tym wypadku nic przecież nie stoi na przeszkodzie temu, aby otwarcie 1 wywoławczo skontrować. Jego partner pokaże wówczas swój najlepszy kolor zapowiedzią 2 i…

Te 2 będzie można położyć tylko bez jednej, za 100 lub z kontrą za 200, nikt nie będzie jednak na tyle mądry, aby rzeczywiście grę tę kontrować i kontrę tę ukarmić. Po prostu W powtórzy wtedy piki i to właśnie dwa w ten kolor staną się kontraktem ostatecznym. Wistując przeciwko tej grze, N ściągnie bez wątpienia swoje A K sec, po czym odejdzie bezpiecznie D. Ale tylko na chwilę, rozgrywający zagra bowiem trzy razy w atu i lewy broniący znów będzie musiał rozpocząć kolejną lewę. Jeśli wyjdzie w blotkę kierową, rozgrywający utrzyma się 10 na stole, po czym zagra – na przykład – A i karem. N zdobędzie wziątkę na K, po czym będzie musiał albo nawinąć się spod K albo dopuścić przeciwnika do lewy na D w dziadku. Są też inne warianty skutecznej gry rozgrywającego, krótko mówiąc, z ręki W dziewięć lew przy grze w piki jest niewyjęte.

Co innego w przypadku kontraktu 3(E), kiedy to pierwszy wist w kiera ograniczyłby rozgrywającego do ośmiu wziątek.

Podstawowymi wpisami w protokole tego rozdania będą zatem 300, 200 [1BA(N) tylko bez dwóch po puszczeniu przez obrońców lewy) oraz 140, rzadko 110, dla strony WE.

Minimaks teoretyczny: 3(W!), 9 lew, 140 dla WE.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 7 (NS);

– 7 (W!);

– 8(W!);

– 9 (W!);

BA – 8 (WE).