KMP 11/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 31; rozdawał S, po partii NS.
Rozdanie 31 Rozd. S, po partii: NS |
♠ AJ3 ♥ 54 ♦ J42 ♣ QJ542 |
|
♠ Q954 ♥ A6 ♦ Q9873 ♣ K8 |
♠ T87 ♥ J873 ♦ ♣ AT9763 |
|
♠ K62 ♥ KQT92 ♦ AKT65 ♣ |
Nasz System:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
1♥ |
pas |
1BA1 |
pas |
2♦ |
pas |
2♥2 |
pas |
3♦3 |
pas |
3BA |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1 półforsujące
2 tzw. negatywny wybór koloru: 6–10 PC z dublem w kierach, albo minipodniesienie (4–6 PC z fitem kierowym)
3 układ 5♥–5♦, ale też nadwyżka
We Wspólnym Języku można licytować tak samo, można też (S) dać rebid 3♦:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
1♥ |
pas |
1BA |
pas |
3♦1 |
pas |
3BA |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1 5♥–5♦, 15+–17 PC
Najpopularniejszym kontraktem w tym rozdaniu będą właśnie 3BA(N), przeciwko którym E zaatakuje treflem albo pikiem. Po treflowym i trzykrotnym zagraniu przez broniących w ten kolor – rozgrywający zrzuci ze stołu dwa kiery i pika (nie karo, jako że będzie liczył na zdobycie co najmniej czterech wziątek w tym kolorze) i weźmie trzecią lewę ♣W w ręce. Następnie zostanie zagrane karo do dziesiątki na stole i – damy w ręce W. Ten obrońca najprawdopodobniej odejdzie karem (albo pikiem). Rozgrywający będzie jeszcze musiał zrobić impas ♠W oraz wziąć dwie lewy kierowe, w pierwszej albo w drugiej rundzie tego koloru zaimpasuje więc waleta. Na jego dziewięć wziątek złożą się zatem trzy kara, trzy piki, dwa kiery i jeden trefl.
Po pikowym będzie podobnie, tylko ze względu na komunikację gracz N będzie musiał zaimpasować ♥W w pierwszej rundzie tego koloru. Weźmie wtedy trzy kara, trzy piki oraz trzy kiery. Broniący odbiorą zaś ♦D, ♥A oraz dwa trefle.
Najpopularniejszym wpisem w protokole tego rozdania winno zatem być odzwierciedlające opisane wyżej prognozy 600 dla NS.
Minimaks teoretyczny: 4♣(WE) z kontrą, 7 lew; 500 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (WE);
♦ – 10 (NS);
♥ – 9 (NS);
♠ – 8 (NS);
BA – 9 (NS).