KMP 11/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 27; rozdawał S, obie przed partią.
Rozdanie 27 Rozd. S, po partii: - |
♠ 743 ♥ K2 ♦ J643 ♣ QJ54 |
|
♠ T5 ♥ QT96 ♦ 972 ♣ AT62 |
♠ Q92 ♥ 753 ♦ AKQT8 ♣ 97 |
|
♠ AKJ86 ♥ AJ84 ♦ 5 ♣ K83 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
1♠ |
pas |
2♠ |
pas |
4♠ |
pas |
pas |
pas |
|
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
1♠ |
pas |
2♠ |
pas |
3♥1 |
pas |
4♠2 |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1 inwit przez kiery
2 tylko siedem miltonów i trzy atuty, ale ♥K x to majątek, jest bowiem szansa na przebicie na stole nawet dwóch kart tego koloru
To kolejny kontrakt standard. Przeciwko 4♠(S) W najprawdopodobniej wyjdzie w atu: ma przecież niezłą zacinkę w kierach, a partner nie wejdzie raczej do licytacji 3♦. Rozgrywający weźmie pierwszą lewę ♠W w ręce, po czym – powiedzmy – ściągnie ♥K, ♥A i przebije na stole kiera, a potem zagra stamtąd trefle – do króla w ręce. Jeśli W pobije tę lewę ♣A, to następnie będzie musiał zagrać ♥D, aby partner nadbił atut dziadka. Kiedy bowiem lewy broniący powtórzy atutem, rozgrywający będzie mógł ściągnąć ♠A K, oddać karo graczowi E, a potem zgrać pozostałe atuty i ustawić obrońcę W w prostym kierowo-treflowym przymusie. Inna skuteczne obrona W przed 11. wziątką to przepuszczenie ♣K. Co więcej, jeśli następnie rozgrywający wyjdzie z ręki ♥W i przebije go w dziadku, to E nadbije ♠9, ściągnie ♦A, wyjdzie w trefla do asa w ręce partnera i następną lewę tego koloru przebije. Nagle zrobi się zatem bez jednej! – na wykładaną grę!
Podobnie potoczy się rozgrywka po wiście karowym, tyle że rozgrywający w zasadzie nie będzie miał wtedy szansy, aby popełnić przegrywający błąd. Tym bardziej że może też – także w wariancie poprzednim – po prostu przebić na stole dwa kiery, powiedzmy, po uprzednim ściągnięciu ♠A z góry. E nadbije od dłuższych pików, potem więc wszystkie pozostałe atuty spadną na króla. Rozgrywający odda zatem jedynie karo, pika oraz trefla.
W protokole rozdania dominować więc powinny minimaksowe wpisy 420 dla NS.
Minimaks teoretyczny: 4♠(NS), 10 lew; 420dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 9 (NS);
♦ – 7 (WE);
♥ – 8 (NS);
♠ – 10 (NS);
BA – 7 (NS).