KMP 11/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 2; rozdawał E, po partii NS.
Rozdanie 2 Rozd. E, po partii: NS |
♠ JT98 ♥ Q83 ♦ QT54 ♣ J4 |
|
♠ AK ♥ K642 ♦ 98632 ♣ Q6 |
♠ Q2 ♥ AT5 ♦ AJ7 ♣ KT732 |
|
♠ 76543 ♥ J97 ♦ K ♣ A985 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
1 ♣ |
pas1 |
1 ♥ |
pas |
1 BA |
pas |
2 BA |
pas |
3 BA2 |
pas |
pas |
pas |
|
|
1 poker pikowy, ale niziutki, przeto o (prawidłowym) wejściu tym kolorem nie ma mowy
2 nadwyżka honorowa i pięciokart treflowy, przyjęcie partnerowego inwitu jest zatem bardziej niż oczywiste
Będzie to gra standardowa, osiągana na ogromnej większości stołów turnieju, na linii WE znajduje się przecież aż 26 PC, a do tego treflowy longer roboczy. Przeciwko ostatecznym 3BA(E) S zaatakuje pikiem, ma w końcu pięć kart w tym kolorze starszym. Jedyną szansą rozgrywającego na sukces będzie zdobycie czterech wziątek treflowych, te bowiem wraz z dwoma pikowymi, dwoma kierowymi i jedną pikową dałyby mu wymagane dziewięć lew. Wymaga to, albo N miał ♣W x x, albo ♣A W x, tyle że szansa na tak korzystne konfiguracje trefli wynosi tylko 18% (połowa prawdopodobieństwa rozkładu tego koloru 3–3). W drugiej lewie zostanie zatem najprawdopodobniej zagrana ze stołu ♣D, później zaś rozgrywający będzie miał zamiar zrobić impas ♣10 w ręce. Od e-S-a wyskoczy wtedy walet, cóż z tego – był on pierwotnie drugi, przetoE będzie dysponował tylko trzema wziątkami treflowymi. A gdyby próbował wyrobić sobie dodatkowa lewę w kierach (kolor ten dzieli się 3–3), to przeciwnicy odebraliby wcześniej swoje piki, mogłoby więc nawet dojśc do wpadki bez dwóch. Na pewno jednak gracz E po prostu odbierze swoje osiem lew: dwa piki, dwa kiery, karo i trzy trefle, by wpaść tylko bez jednej, za 50. Taki też powinien być najpopularniejszy zapis w turniejowych protokołach tego rozdania. Nawet jeśli w trzeciej i czwartej rundzie trefli N wyrzuci swoje blokujące kolor dwa piki, to jego partner – po dostaniu się do ręki ♣9 – zgra trzy forty pikowe. A wcześniej weźmie ♣A, przeto wpadka wyniesie tylko bez jednej. Rozgrywający będzie już bowiem dysponował ośmioma lewami, zatem zagranie w kiery nie będzie miało sensu.
Minimaks teoretyczny: 3♥(WE), 9 lew; 140dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 9 (WE);
♦ – 9 (WE);
♥ – 9 (WE);
♠ – 6(NS, WE!);
BA – 8 (WE).