Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 7/2012 - analiza rozdań
Rozdanie 7; rozdawał S, obie po partii.
♠ Q65432 ♥ QJ2 ♦ 2 ♣ J32 |
||
♠ A1087 ♥ 7 ♦ K8 ♣ A1096 |
♠ KJ ♥ A1098643 ♦ A4 ♣ 87 |
|
♠ 9 ♥ K5 ♦ QJ1097653 ♣ KQ |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
1♦ |
2♣ |
pas |
4♥ |
pas |
pas |
pas |
|
|
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
1♦ |
2♣ |
pas |
3♥1 |
pas |
3BA |
pas |
pas |
pas |
1 naturalne, forsing
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
1♦ |
2♣ |
pas |
3♥1 |
pas |
3BA |
pas |
4♥2 |
pas |
pas |
pas |
|
|
1 naturalne, forsing
2 ta sekwencja wskaże lekki potencjał szlemikowy ręki E
Dominować będzie pierwsza z powyższych sekwencji albo taki czy inny jej ekwiwalent. Przeciwko ostatecznym 4♥(E) obrońca S wyjdzie najprawdopodobniej ♦D, a może ♣K, rozgrywający będzie wówczas musiał oddać dwie wziątki atutowe oraz treflową, zrobi zatem równo swoje. Po ataku singlową ♠9 weźmie już natomiast cenną nadróbki, zdobędzie bowiem pierwszą lewę na ♠W w ręce i zagra ♥A i kierem. A potem na dziadkowego ♠A pozbędzie się z ręki przegrywającego trefla.
Natomiast grając w bez atu, zawodnik W także weźmie lew dziesięć (przez kiery), albo tylko dziewięć (przez trefle), oczywiście dająca nadróbkę gra przez kiery jest tu posunięciem optymalnym. Końcówka w bez atu jest tu jednak kontraktem szczęśliwym, wyraźnie gorszym od 4♥, wygrywa się ją bowiem dlatego, że trzecią rundę kierów (trefli) weźmie bezpieczny gracz N, posiadający krótkie kara. Proszę też zwrócić uwagę na fakt, że grający w bez atu zawodnik W nie powinien zdobyć jedenastu wziątek nawet po korzystnym dlań pierwszym wiście pikowym. Wprawdzie dostanie wówczas łatwą i szybką lewę na dziadkowego waleta w tym kolorze, ale też straci wygodną obustronną pikową linię komunikacyjną pomiędzy ręką a dziadkiem. Tyle tylko, że po wzięciu pierwszej kierowej lewy obrony gracz S (czy jego partner) będzie jeszcze musiał wyjść w trefle… Piki strony WE będą bowiem w tym momencie zablokowane. A odebrać ich wcześniej nie można, jako że muszą pozostać dwa pewne dojścia do stołu – do wyrobienia, a potem wykorzystania kierów.
Minimaks teoretyczny: 4BA(WE), 10 lew; 630 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 11 (WE);
♦ – 7 (NS);
♥ – 10 (WE);
♠ – 8 (WE);
BA – 10 (WE).