Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 7/2012 - analiza rozdań
Rozdanie 16; rozdawał W, po partii WE.
♠ A72 ♥ KJ32 ♦ A65 ♣ K106 |
||
♠ 53 ♥ 95 ♦ KJ109 ♣ A8432 |
♠ KQ98 ♥ Q104 ♦ Q432 ♣ Q5 |
|
♠ J1064 ♥ A876 ♦ 87 ♣ J97 |
W |
N |
E |
S |
pas |
1BA |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
albo:
W |
N |
E |
S |
pas |
1BA |
pas |
2♣1 |
pas |
2♥ |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1 jeśli tylko gracz S może sobie systemowo pozwolić na zadanie staymana, albo jeśli go zaryzykuje, tu mu się to bowiem uda
I tak – 1BA(N) zostałoby położone bez jednej, ale wyłącznie po pierwszym wiście w karo; broniący wzięliby wówczas kiera, trzy kara, dwa trefle oraz pika (bądź taki czy inny ekwiwalent tych wziątek). W pewnych okolicznościach rozgrywający musiałby się nawet mocno napocić, aby nie wpaść bez dwóch.
To teoria, w praktyce przeciwko ostatecznym 1BA(N) obrońca E wyjdzie bowiem nie w karo, tylko ♠K – i zrealizowanie tej gry będzie już jak najbardziej możliwe. Rozgrywający zabije bowiem pierwszą lewę ♠A w ręce i wyrobi sobie kiery, a potem pikowe honory w dziadku – i już będzie miał siedem wziątek: trzy kierowe, trzy pikowe oraz ♦A. Broniący wezmą natomiast ♥D, ♠D, trzy kara oraz ♣A. Możliwe są też inne warianty gry.
Mimo wszystko stronie NS wyraźnie lepiej będzie się grało w uzgodnione, rozłożone 4–4, kiery. Rozgrywający łatwo weźmie wówczas osiem lew (odda kiera, karo, trefla oraz dwa piki), a po ataku figurą pikową (czy kierem !??) – nawet dziewięć. Będzie się zatem opłacało zadać w tym rozdaniu staymana, chociaż na pewno nie każdy gracz S na użycie tej popularnej konwencji się zdecyduje.
W protokołach rozdania spotkamy przede wszystkim zapisy w wysokości 140, 110 i 90 dla NS, a sporadycznie – pięćdziesiątki po stronie przeciwnej, za 1BA(N), położone po natchnionym wiściekarowym.
Minimaks teoretyczny: 2♥(NS), 8 lew; 110 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (WE);
♦ – 8 (WE);
♥ – 8 (NS);
♠ – 7 (N!);
BA – 7 (WE).