Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 3/2012 - analiza rozdań
Rozdanie 22; rozdawał E, po partii WE.
♠ 542
♥ A63
♦ A62
♣ A953
|
||
♠ 86
♥ J85
♦ QJ
♣ K107642
|
♠ KQ10
♥ K9
♦ K109873
♣ J8
|
|
♠ AJ973
♥ Q10742
♦ 54
♣ Q
|
W |
N |
E |
S |
– |
– |
1♦ |
2♦1 |
pas |
2BA/3♦2 |
pas |
3♥3 |
pas |
pas |
pas |
|
1 dwukolorówka na starszych
2 (systemowe) pytanie o kartę partnera, co najmniej inwit
3 karta minimalna
W |
N |
E |
S |
– |
– |
1♦ |
2♦1 |
pas |
2BA2 |
pas |
3♥3 |
pas |
3♠ |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1 dwukolorówka z pikami
2 pytanie o kartę partnera, co najmniej inwit
3 piki i kiery, bez specjalnych nadwyżek
Niezależnie od stosowanej konwencji graczN będzie miał szansę na zainwitowanie kontraktu w któryś z kolorów starszych. Kiedy jednak S wskaże kartę minimalną bądź bez specjalnych nadwyżek, licytacja powinna wygasnąć na szczeblu 3♥ albo 3♠. Nie znaczy to wcale, że będzie to kontrakt dla strony NS optymalny w praktyce. Rozkłady są bowiem dla niej bardzo korzystne: kiery łatwo trafić (by oddać w nich tylko jedną wziątkę), a w pikach otwierający ma całego mariasza, na wszelki wypadek z dziesiątką. Dziesięć lew w piki jest zatem pewne. Końcówkę w kiery położy natomiast jedynie pierwszy wist karowy, otwierający broniącym drogę do wypromowania ♥W w ręce W na drugą wziątkę atutową tej strony (po dojściu do ręki ♥K E zagra ♦K i trzeci raz w kara!). Protokoły tego rozdania ozdobią zatem przede wszystkim wpisy w wysokości 170, rzadziej 140 dla NS; od czasu do czasu trafią się w nich też jednak efektowne czterystadwudziestki dla tej strony oraz wielce frustrujące (graczy NS) pięćdziesiątki po stronie przeciwnej.
Minimaks teoretyczny: 4♠(NS), 10 lew; 420 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7(WE);
♦ – 8 (WE);
♥ – 9 (NS);
♠ – 10 (NS);
BA – 7 (NS).