Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 3/2012 - analiza rozdań
Rozdanie 20; rozdawał W, obie po partii.
♠ Q542
♥ 96543
♦ KQ6
♣ A
|
||
♠ 1096
♥ AJ87
♦ 83
♣ KJ92
|
♠ J87
♥ 102
♦ A952
♣ Q743
|
|
♠ AK3
♥ KQ
♦ J1074
♣ 10865
|
W |
N |
E |
S |
pas |
pas1 |
pas |
1♣ |
pas |
1♥ |
pas |
1BA |
pas |
pas2 |
pas |
|
1 brzydkie 11 PC, nie ma więc mowy o drugoręcznym otwarciu
2 nic się nie zmieniło: marniutkie jedenaście miltonów oraz słabiutkie kiery, N nie powinien więc niczego inwitować (ani próbować zagrać w kiery)
Tak lub bardzo podobnie powinna się potoczyć w tym rozdaniu licytacja na dużej większości stołów marcowego turnieju Budimex Korespondencyjnych Mistrzostw Polski 2012. Mimo 11 PC gracz N nie ma bowiem odpowiedniej ręki ani na otwarcie 1♥, ani na zainwitowanie później – po rebidzie partnera 1BA – wyższej gry. Przeciwko temu ostatniemu kontraktowi obrońca W wyjdzie najprawdopodobniej pasywnie ♠9 (odwrotnie). Rozgrywający weźmie pierwszą lewę ♠K w ręce i w naturalny sposób weźmie się za wyrabianie kar. Powiedzmy, że prawy obrońca zabije asem trzecią rundę tego ostatniego koloru i… Teraz nie będzie już czasu na opieszałość – jeśli E nie wyjdzie w tym momencie w blotkę treflową, przeciwnik skompletuje już dwie cenne nadróbki; weźmie bowiem cztery piki, trzy kara, trefla oraz kiera. Oczywiście ze znalezieniem zagrania w trefla prawy broniący nie powinien jednak mieć żadnych problemów, tym bardziej że partner na pewno zdoła uprzednio zarówno zdemarkować piki, jak i zamarkować trefle. Rozgrywający weźmie zatem pierwszego trefla asem, po czym ściągnie ♠A, ♦W oraz ♠D i fortę w tym ostatnim kolorze. Wszystkie pozostałe cztery wziątki – ♥A oraz trzy trefle – padną już jednak łupem broniących.
Zdecydowanie najpopularniejszym wpisem w turniejowych protokołach tego rozdania będzie zatem 120 dla NS, od czasu do czasu trafią się tam jednak wpisy o trzydzieści punktów wyższe, tj. 150 dla NS.
Ciekawostka – mimo tak słabych kierów, optymalna dla strony NS byłaby jednak gra (częściówki) w ten kolor. Rozgrywający musiałby wprawdzie oddać wtedy aż trzy wziątki atutowe, ale nie oddałby ani jednego trefla.
Minimaks teoretyczny: 3♥(NS), 9 lew, 140 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (NS);
♦ – 9 (NS);
♥ – 9 (NS);
♠ – 9 (NS);
BA – 8 (NS).