Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 3/2012 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 3/2012 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 15; rozdawał S, po partii NS.

 
J10843
J8
A873
73
 
K7652
K72
J
KJ65
1
A9
Q6
KQ1054
9842
 
Q
A109543
962
AQ10
 

 

W

N

E

S

1

1

pas

1BA

pas

2

pas

3

pas

pas

pas

 

 

To rozdanie należy do silniejszej honorowo (22 PC: 18 PC) strony WE, a wyjdzie ona w nim najlepiej na grze w swój jedyny kolor uzgodniony – trefle. Powyżej przedstawiona została jedna z możliwych, racjonalna sekwencja licytacyjna, jakiej spodziewać się można na niejednym stole trzeciego w tym roku turnieju Budimex Korespondencyjnych Mistrzostw Polski. Przeciwko rozgrywanym przez gracza W 3 obrońca N wyjdzie najprawdopodobniej w licytowane przez partnera kiery. Rozgrywający zadysponuje ze stołu D, a S zabije ją A. Najszybszą i najprostszą drogą do ograniczenia rozgrywającego do dziewięciu wziątek będzie zagranie teraz przez e-S-a w singlową D. Potem gracz ten dostanie się do ręki asem atu, dopuści partnera A i zagranego przezeń pika przebije. Jeśli bowiem w drugiej lewie prawy broniący powtórzy kierem, rozgrywający zabije ją K w ręce i wyjdzie stamtąd w singlowego W. I jeżeli teraz N pośpiesznie wskoczy A, W będzie już w stanie zrobić cenną nadróbkę. Zagranego następnie przez lewego obrońcę pika pobije bowiem asem na stole, po czym ściągnie K D, na które wyrzuci z ręki dwie blotki pikowe, i będzie kontynuował dobrą 10. Jeśli S przebije – powiedzmy 10 – rozgrywający nadbije w ręce W, przebije w dziadku kiera i wyjdzie stamtąd w atu – odda więc jeszcze tylko lewę na A. Jeżeli zaś 10 nie zostanie przez e-S-a przebita, W pozbędzie się na nią z ręki ostatniej blotki pikowej, po czym wyjdzie ze stołu w trefla. Weźmie tę lewę W w ręce, następnie zaś przebije w dziadku kiera i powtórzy stamtąd atutem. I w tym wypadku odda zatem jedynie tylko wziątkę na A.

Jeżeli jednak broniący N W przepuści, rozdanie wróci do punktu początkowego, tzn. dziewięciu wziątek dla rozgrywającego. Aby bowiem kontynuować wyrabianie kar, ten ostatni będzie musiał przebić na stole kiera, zagrać stamtąd K i zrzucić nań z ręki pika. N weźmie jednak tę lewę A i wyjdzie w pika. Rozgrywającemu zabraknie wówczas komunikacji, aby dwukrotnie podegrać z dziadka trefle, będzie zatem musiał oddać dwie lewy w tym kolorze i zrobi tylko swoje (dziewięć wziątek).

Najpopularniejszym wpisem w turniejowy protokół tego rozdania powinno zatem być 110 dla WE.

Minimaks teoretyczny: 3(WE), 9 lew; 110dla WE.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 9(WE);

– 8 (WE);

– 7 (NS);

– 7(WE);

BA – 7(E!).