Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 3/2012 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 3/2012 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 2; rozdawał E, po partii NS.

  63
J6
Q64
K98643
 
AQJ5
1084
A109
J102
2 982
AQ752
732
AQ
  K1074
K93
KJ85
75
 

W

N

E

S

1

pas

1

pas

1BA1

pas

3BA/42

pas

pas

 

1 12–14 PC, modelowy układ 5332

2 z naciskiem na 3BA, i to nie tylko dlatego, iż gra toczy się w turnieju na maksy

Po prostu przy obu rękach maksymalnie zrównoważonych (w ramach istniejących możliwości) bardzo często łatwiej jest wziąć dziewięć lew w bez atu aniżeli dziesięć w kolor (zakładając ponadto rzecz jasna stosowne pokrycie bilansowe).

W tym wypadku jest jednak inaczej. Przeciwko ewentualnym 3BA(E) obrońca S wyjdzie najprawdopodobniej w karo (piki były przecież licytowane przez dziadka). Rozgrywający zabije zatem trzecią rundę tego koloru i zrobi impas D w ręce. S pobije ją K i ściągnie fortę karową. Tylko swoje, 400 dla WE.

Podobnie skończy się po ataku treflowym. Gdyby jednak przeciwko bezatutowej grze E obrońca S wyszedł w pika (bądź – gwoli absolutnej ścisłości – w kiera), rozgrywający mógłby już zrobić nie tylko nadróbkę, ale nawet dwie. Jedenaście wziątek skompletowałby jednak jedynie wówczas, gdyby w pierwszej lewie zadysponował ze dziadka 5 (po ataku czwartą najlepszą 4 byłoby to zresztą tzw. zagranie procentowe (ang. percentage play). Oprócz czterech pików E wziąłby wówczas cztery kiery (impas przeciwko K nie udałby się, ale potem na A spadłby od e-N-a pierwotnie drugi W), dwa trefle oraz karo.

Tymczasem grając w kiery, E ma tylko trzy przegrywające: atutową oraz dwie karowe. Co więcej, do zawsze mu należnych dziesięciu wziątek bezwarunkowo ograniczy go tylko i wyłącznie pierwszy wist karowy. A ten – przeciwko końcówce w kiery – wcale przecież nie musi paść. Po pikowym na przykład – rozgrywający także będzie mógł, przynajmniej teoretycznie rzecz biorąc, dołożyć ze stołu blotkę. I już będzie miał bezcenną nadróbkę. Także po ataku w trefle bądź w kiera E – aby zdobyć lew jedenaście, musiałby zaimpasować e-S-owi nie tylko króla, ale i dziesiątkę pik. W takich okolicznościach nie byłoby to jednak raczej możliwe.

Najpopularniejszymi wpisami w protokołach tego rozdania będą zatem niewątpliwie 400 oraz 420 dla WE, niewykluczone że z przewagą pierwszego z nich.

Minimaks teoretyczny:  4(WE), 10 lew; 420dla WE.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 6 (NS, WE!);

– 8 (WE);

– 10 (WE);

– 9 (WE);

BA – 9 (WE).