Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 11/2010 - analiza rozdań
Rozdanie 30; rozdawał E, obie przed partią.
♠ A6543 ♥ K93 ♦ 97 ♣ A85 |
||
♠ QJ7 ♥ A102 ♦ Q103 ♣ KQJ7 |
♠ K82 ♥ J654 ♦ 654 ♣ 1093 |
|
♠ 109 ♥ Q87 ♦ AKJ82 ♣ 642 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
pas |
pas |
1BA |
pas |
pas |
pas |
Tak przebiegnie licytacja na zdecydowanej większości stołów przedostatniego w tym roku turnieju Budimex Korespondencyjnych Mistrzostw Polski. Przeciwko standardowemu kontraktowi 1BA(W) obrońca N zaatakuje bez wątpienia w blotkę pikową. Rozgrywający weźmie pierwszą lewę i zagra w trefle. Po zabiciu przez e-N-a ♣A pierwszej, drugiej albo – optymalnie – trzeciej rundy tego koloru powtórzy on pikiem, wolno mu też będzie ściągnąć przedtem asa w tym kolorze. I rozgrywający będzie musiał leżeć bez jednej, za 50, zdobędzie bowiem tylko trzy trefle, dwa piki oraz ♥A. Takei właśnie zapisy – 50 dla strony NS – zdominują turniejowe protokoły tego niezbyt interesującego rozdania.
Jego teoretycznym minimaksem jest jednak 90 punktów dla strony NS – za zrealizowanie przez nią kontraktu 2♦. Może do niego dojść jedynie w sposób następujący…
W |
N |
E |
S |
– |
– |
pas |
pas |
1BA |
pas |
pas |
2♦ |
pas |
pas |
pas |
|
…oczywiście tylko wówczas, gdy S będzie sobie mógł pozwolić na zgłoszenie takiej zapowiedzi w znaczeniu naturalnym. I zdecyduje się na to – na zasadzie, iż zazwyczaj lepiej, aniżeli bronić się przeciwko 1BA przeciwników, jest zagrać coś samemu, szczególnie w aktualnych założeniach, kiedy to ewentualna wpadka którejkolwiek ze stron kosztuje raczej niewdużo.
Tak więc sznur pięćdziesiątek dla NS sporadycznie poprzerywają dziewięćdziesiątki dla tej strony (grając w kara, S odda bowiem tylko dwa trefle, pika, karo oraz kiera; wyrobi sobie bowiem przebitką piki, dzięki czemu ucieknie z drugim potencjalnie przegrywającym kierem).
Minimaks teoretyczny: 2♦(NS), 8 lew ; 90 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (NS);
♦ – 8 (NS);
♥ – 6 (NS, WE!);
♠ – 7 (NS);
BA – 6 (NS, WE!).