Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 11/2010 - analiza rozdań
Rozdanie 23; rozdawał S, obie po partii.
♠ 43 ♥ K9843 ♦ J95 ♣ A102 |
||
♠ A62 ♥ AQ762 ♦ AQ ♣ Q53 |
♠ K9 ♥ J10 ♦ K8643 ♣ J986 |
|
♠ QJ10875 ♥ 5 ♦ 1072 ♣ K74 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
2♠1 |
ktr. |
pas |
3♦2 |
pas |
3♥3 |
pas |
3BA4 |
pas |
pas |
pas |
|
|
1 słabe dwa
2 z mniej więcej pokryciem bilansowym na tę grę, z ręką słabszą E zgłosiłby lebensohlowe 2BA
3 kontra objaśniająca na kierach, forsing
4 brak fitu kierowego, zatrzymanie w pikach
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
2♦1 |
ktr.2 |
2♠3 |
3♦4 |
pas |
3♥5 |
pas |
3BA6 |
pas |
pas |
pas |
|
|
1 multi
2 kontra wywoławcza do pików albo silna karta w składzie nieokreślonym
3 do koloru partnera
4 naturalne, ręka półpozytywna
5 kontra objaśniająca na kierach, forsing
6 brak fitu kierowego, zatrzymanie w pikach
Na e-NS-ie znajduje się 26 PC oraz dwa stopery w pikach, nawet po takiej czy innej blokującej akcji ze strony przeciwnej nie powinna więc ona mieć większych problemów z dojściem do końcówki bezatutowej. Przeciwko 3BA(E) obrońca S wyjdzie naturalnie ♠D. Rozgrywający może albo zabić tę lewę ♠A na stole, zgrać ♦A D i wyjść z dziadka blotką kier; albo pierwszego pika przepuścić, kontynuację tym kolorem wziąć w ręce królem, ściągnąć ♦A D i kontynuować ze stołu blotką kierową (bądź – gwoli pełnej ścisłości – treflem, do dziewiątki w ręce). W obu wypadkach weźmie pięć lew karowych, dwie pikowe oraz dwie kierowe. Mimo teoretycznych możliwości na nadróbkę, tkwiących w kolorach: kierowym i treflowym, broniący zawsze będą w stanie ograniczyć przeciwnika do dziewięciu wziątek. Na przykład nigdy nie pozwolą, aby rozgrywający wziął pięć kar, trzy kiery oraz dwa piki. E będzie bowiem przede wszystkim musiał chronić wziątki karowe, a mówiąc ściślej – dojścia do nich, nigdy nie zdoła zatem odegrać oprócz pięciu kar trzech kierów. A gdyby rozgrywającemu zdawało się, iż może sobie pozwolić na zabicie pierwszej lewy ♠K w ręce (?), zazna już goryczy porażki. Kiedy bowiem następnie ściągnie ♦A D i wyjdzie z dziadka blotką kierową – N wskoczy ♥K (!) i powtórzy pikiem (przedtem wolno mu nawet będzie zgrać ♣A). Proszę sprawdzić, iż po takim wstępie kontraktu 3BA nie da się już w żaden sposób zrealizować. Wprawdzie E będzie miał dziewięć wziątek, nijak nie zdoła jednak ich odegrać. Aby bowiem wykorzystać pozostałe kara, będzie musiał dostać się do ręki ♥W; wówczas jednak będzie się musiał poprzestać na tylko jednej wziątce w tym ostatnim kolorze.
Zwycięska rozgrywka nie jest jednak specjalnie trudna, wymaga jedynie odrobiny dalekowzroczności, przeto ogromna większość kontraktów firmowych powinna zostać zrealizowana. Najpopularniejszym wpisem w turniejowy protokół tego rozdania będzie zatem 600 punktów dla strony WE.
Minimaks teoretyczny: 3BA(WE), 9 lew; 600 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 10 (WE);
♦ – 10 (WE);
♥ – 9 (WE);
♠ – 7 (NS);
BA – 9 (WE).