Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 11/2010 - analiza rozdań
Rozdanie 18; rozdawał E, po partii NS.
♠ 732 ♥ 10964 ♦ AQJ2 ♣ AK |
||
♠ KJ954 ♥ 73 ♦ 943 ♣ Q54 |
♠ Q106 ♥ KQ82 ♦ 865 ♣ 862 |
|
♠ A8 ♥ AJ5 ♦ K107 ♣ J10973 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
pas |
1♣ |
pas1 |
1♥ |
pas |
1BA |
pas |
3BA |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1 troszkę za mało na wejście do licytacji
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
pas |
1♣ |
1♠ |
ktr.1 |
2♠ |
pas |
pas |
ktr. |
pas |
2BA |
pas |
3BA |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1 kontra sputnik bądź – we Wspólnym Języku – przygotowanie forsingu na własnym kolorze
Tak się to mniej więcej potoczy na prawie każdym stole przedostatniego w tym roku turnieju Budimex Korespondencyjnych Mistrzostw Polski. Przeciwko finalnym 3BA(S) zawodnik W wyjdzie rzecz jasna w blotkę pikową i rozgrywający będzie musiał leżeć bez jednej, za 100. Pociągnie bowiem ♣A K, a gdy dama nie spadnie, wróci karem do ręki, zagra w trefle po raz trzeci i pogodzi się z wpadką bez jednej.
Oczywiście, gdyby rozgrywający próbował skraść dziewiątą lewę w kierach, zagrywając w ten kolor blotką z dziadka (co jest jednak trudne do wyobrażenia sobie), E musiałby podłożyć figurę.
Na linii NS da się natomiast wygrać siedmioatutowe 4♥, podczas jednak gdy zwycięską rozgrywkę tego kontraktu można jeszcze bez specjalnego trudu wytropić, dużo trudniej jest wyobrazić sobie przekonującą sekwencję licytacyjną do niego prowadzącą. Gracz N raczej bowiem nie zaproponuje tej gry bądź nie zgodzi się na propozycję partnera – z tak słabym kolorem. Na pewno jednak niektóre (nieliczne) duety NS 4♥ tu zagrają, na ogół z ręki S; rozgrywający będzie wówczas w stanie ograniczyć swoje przegrywające do pika oraz dwóch wziątek atutowych. Na dziesięć lew rozgrywającego złożą się wówczas: ♠A, ♣A K, trzy kara, as atu, pikowa przebita w ręce S, treflowa przebitka w ręce N oraz dodatkowa wziątka atutowa jako rezultat promocji atutowej (manewru złodziejskiego) – po wyjściu z ręki N trzynastym karem. Oczywiście zagrania te trzeba stosownie wytempować, to nietrudne zadanie pozostawiam już jednak Czytelnim niniejszej analizy.
W turniejowych protokołach rozdania będą jednak rzecz jasna zdecydowanie dominować wpisy w wysokości 100 punktów dla WE – za przegranie przez stronę przeciwną bez jednej standardowego kontraktu firmowego.
Minimaks teoretyczny: 4♥(NS), 10 lew; 620 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 10 (NS);
♦ – 11 (NS);
♥ – 10 (NS);
♠ – 8 (NS);
BA – 8 (NS).