KMP 6/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 5; rozdawał N, po partii NS.
Rozdanie 5 Rozd. N, po partii: NS |
♠ Q J 7 5 ♥ K 8 2 ♦ Q 10 8 5 ♣ 6 2 |
|
♠ A 9 6 3 2 ♥ 10 5 ♦ 6 4 2 ♣ A J 4 |
♠ K 4 ♥ Q 6 ♦ J 7 3 ♣ Q 10 9 7 5 3 |
|
♠ 10 8 ♥ A J 9 7 4 3 ♦ A K 9 ♣ K 8 |
W |
N |
E |
S |
– |
pas |
pas |
1♥ |
1♠ |
2♥ |
3♣1 |
3♦2 |
pas |
3♥3 |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1parę punktów, drugi król w kolorze partnera i własny jako taki sześciokart, warto więc pokazać ten kolor
2inwit do końcówki, przede wszystkim kierowej (ogólny, a nie karowy, jest to bowiem jedyny możliwy inwit; kontra byłaby karna lub przynajmniej mocno propozycyjna, zaś 3♥ – przepychem)
3karta nie najsilniejsza, piki najprawdopodobniej spalone
Na wielu stołach gracz S zainwituje dograną, ale jego partner zaproszenia tego nie przyjmie; będą przeto grane 3♥. Teoretycznie rzecz ujmując, do oddania są cztery lewy – po dwie w każdym kolorów czarnych – aby je odebrać, W musiałby jednak zaatakować pikiem, zaś jego partner – po utrzymaniu się ♠K – odwrócić w trefla. Niełatwy to pierwszy wist, najczęściej gracz W będzie więc wychodził ♣A – gdy partner zalicytuje ten kolor; albo bezpiecznie w karo. W tym drugim wypadku rozgrywający po zaatutowaniu zagra w kara i na fortę tego koloru pozbędzie się z ręki pika, skompletuje przeto 10 wziątek. W jeszcze trudniejszej sytuacji znajdą się defensorzy po ataku ♣A, otóż po utrzymaniu się tym honorem pierwszy broniący będzie musiał czym prędzej zagrać w piki, by wraz z partnerem odebrać dwie lewy w tym kolorze. Powinno się to im jednak udać, w pierwszej lewie E zdemarkuje bowiem trefle ♣10. Gdyby wszakże po ♣A W w piki nie zagrał, rozgrywający wziąłby już 11 lew, na karo wyrzuciłby bowiem z ręki pika.
W protokole rozdania winny dominować wpisy 170 dla NS, znajdą się w nim też jednak zapewne zarówno minimaksowe 140 dla tej strony, jak i supernadróbkowe 200 dla NS. Nieliczne duety tej linii zagrają końcówkę w kiery, co zaowocuje zapisami 620, rzadko 650 dla niej, jak i 100 po stronie przeciwnej.
Minimaks teoretyczny: 3♥(NS), 9 lew; 140 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 8 (WE);
♦ – 9 (NS);
♥ – 9 (NS);
♠ – 7 (NS);
BA – 5 (NS).