KMP 6/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 28; rozdawał W, po partii NS.
Rozdanie 28 Rozd. W, po partii: NS |
♠ A 2 ♥ J 7 6 3 2 ♦ 10 8 6 5 ♣ 9 2 |
|
♠ 10 6 ♥ Q 8 ♦ A K Q 2 ♣ K Q J 4 3 |
♠ K Q J 8 7 5 ♥ 10 9 ♦ 4 ♣ 8 7 6 5 |
|
♠ 9 4 3 ♥ A K 5 4 ♦ J 9 7 3 ♣ A 10 |
Nasz System:
W |
N |
E |
S |
1♣ |
pas |
1♠1 |
pas |
2♦2 |
pas |
2♠3 |
pas |
pas4 |
pas |
|
|
1mimo tylko sześciu miltonów warto z tą ręką powiedzieć 1♠
2rewers 5+♣–4♦, 16+ PC, forsing na jedno okrążenie
3nieforsujące
4partner powinien mieć co najmniej 7 PC, zatem otwierający często jeszcze coś zalicytuje, bądź nawet przesądzi końcówkę
albo:
W |
N |
E |
S |
1♣ |
pas |
1♠1 |
pas |
2♦2 |
pas |
2♠3 |
pas |
3♠4 |
pas |
4♠4 |
pas |
pas |
pas |
|
|
1mimo tylko sześciu miltonów warto z tą ręką powiedzieć 1♠
2rewers 5+♣–4♦, 16+ PC, forsing na jedno okrążenie
3nieforsujące
4inwit, 3♠ lepsze niż ewentualne 2BA z ♥D x, tym bardziej że parter powinien posiadać sześć kart w tym kolorze (jako że W wskazał dziewięć kart w młodszych, w pikach może zatem łatwo mieć singla)
5także ze względu na długi fit treflowy
Wspólny Język:
W |
N |
E |
S |
1♣ |
pas |
1♠ |
pas |
2♣1 |
pas |
2♠2 |
pas |
2BA3 |
pas |
4♠4 |
pas |
pas |
pas |
|
|
1naturalne, 5+♣, (15)16+ PC, forsing na jedno okrążenie
2nieforsujące, 7–9 PC
3inwitowe, tu E może mieć tylko pięć kart w pikach, 3♦ przesądziłyby natomiast dograną (co od biedy można uczynić, na osi powinno bowiem być co najmniej 24 PC)
4także z uwagi na długi fit treflowy
W przypadku Wspólnego Języka inwit jest jeszcze bardziej uzasadniony, W ma bowiem nieco więcej niż przyrzeczone 15 PC, a partner może posiadać i 8–9 PC (choć wtedy na pewno nie z bardzo dobrymi pikami). Inaczej mówiąc, minimum siły rewersowych 2♦ w Naszym Systemie jest nieco wyższe niż dół siły, jaki obiecuje rebid 2♣ we Wspólnym Języku. Niejeden otwierający, w obu systemach, przesądzi nawet dograną, i będzie to posunięcie dalekie od błędnego. Słowem, dużo skuteczniejsza okaże się odpowiedź gracza E 1♦ – po rebidzie partnera – czy to 2♦, czy to 2♣ – powie on 2♠ i te zapewne zamkną licytację.
Wistując przeciwko pikowej grze E, S odbierze ♥A K, a potem broniący wezmą jeszcze dwa czarne asy. W zależności od wysokości ostatecznego kontraktu albo zatem WE zapiszą po swej stronie minimaksowe 140 punktów, albo ich przeciwnicy wpiszą sobie setkę. I to będą właśnie dwa zdecydowanie najpopularniejsze wpisy w turniejowym protokole tego rozdania.
Minimaks teoretyczny: 3♠(WE), 9 lew; 140 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 9 (WE);
♦ – 7 (NS);
♥ – 7 (NS);
♠ – 9 (WE);
BA – 7 (NS).