KMP 6/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 26; rozdawał E, obie po partii.
Rozdanie 26 Rozd. E, po partii: obie |
♠ K Q J 9 7 ♥ 8 5 ♦ 10 4 ♣ A K J 4 |
|
♠ 10 ♥ K Q 10 4 3 ♦ Q 7 6 3 ♣ 10 6 2 |
♠ A 6 2 ♥ J 2 ♦ K J 9 5 2 ♣ Q 7 3 |
|
♠ 8 5 4 3 ♥ A 9 7 6 ♦ A 8 ♣ 9 8 5 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
pas1 |
pas |
1♥2 |
1♠ |
ktr.3 |
2♠4 |
pas |
pas |
3♦5 |
3♠6 |
pas |
pas |
pas |
|
1karta zbyt słaba (11 PC, w tym dama i dwa walety, dwie z tych figur puste) na pierwszoręczne otwarcie
2na trzeciej ręce otwarcie jak najbardziej wskazane, także po partii
3kontra negatywna, alternatywą jest zapowiedź 2♦
4powiedzmy, że jest to bilansowe podniesienie do 2♠, ta precyzja jest potrzebna, jako że partner może być silniejszy
5naturalne, powinna też być tolerancja pikowa
6z czterokartowym fitem (i dwoma asami) należy przepchnąć się na 3♠
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
pas1 |
pas |
1♥2 |
1♠ |
2♦3 |
2♠ |
pas4 |
pas |
ktr.5 |
pas |
3♦ |
pas |
pas |
3♠6 |
pas |
pas |
pas |
|
1karta zbyt słaba (11 PC, w tym dama i dwa walety, dwie z tych figur puste) na pierwszoręczne otwarcie
2na trzeciej ręce otwarcie jak najbardziej wskazane, także po partii
3naturalne
4W chciałby powiedzieć 3♦, ale w ten sposób pokazałby też pełne otwarcie
5wywoławcza, nadwyżkowa
6z czterokartowym fitem (i dwoma asami) należy przepchnąć się na 3♠
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
1♦ |
pas |
1♥ |
1♠ |
pas |
2♠ |
3♦ |
pas1 |
pas |
3♠2 |
pas |
pas |
pas |
|
1partner mógł zalicytować silniej
2z czterokartowym fitem (i dwoma asami) S przepycha się jednak na 3♠
Drogi różne, ale ostatecznie na dużej większości stołów powinno dojść do kontraktu 3♠(N). WE nie będą już raczej licytować wyżej, wprawdzie ich 4♦ zostałyby położone tylko bez jednej, ale też zostałyby już najprawdopodobniej skontrowane, choćby dla zasady, jako przepych na szczeblu czterech.
Natomiast 3♠ strony NS zostaną bez trudu zrealizowane, najprawdopodobniej po wiście ♥W. Rozgrywający będzie musiał oddać asa atu, kiera, trefla oraz karo – to ostatnie wszakże jedynie wówczas, gdy po dojściu ♠A E otworzy kara albo dopuści partnera kierem, aby to on wyszedł w karo.
Protokół rozdania powinien zostać zdominowany przez minimaksowe wpisy w wysokości 140 punktów dla strony NS.
Minimaks teoretyczny: 3♠(NS), 9 lew; 140 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 8 (NS);
♦ – 9 (WE);
♥ – 7 (WE);
♠ – 9 (NS);
BA – 8 (NS).