KMP 6/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 16; rozdawał W, po partii WE.
Rozdanie 16 Rozd. W, po partii: EW |
♠ Q ♥ J 10 8 ♦ K 9 4 ♣ A J 9 8 5 3 |
|
♠ A 10 4 3 ♥ A K Q 9 4 ♦ Q 7 3 ♣ Q |
♠ 9 7 2 ♥ 7 3 2 ♦ A J 5 ♣ K 10 7 4 |
|
♠ K J 8 6 5 ♥ 6 5 ♦ 10 8 6 2 ♣ 6 2 |
W |
N |
E |
S |
1♥ |
2♣ |
2♥ |
pas |
3♦1 |
pas |
3BA2 |
pas |
pas/4♥3 |
pas |
(pas) |
(pas) |
1inwit do końcówki, przede wszystkim kierowej
2przyjęcie inwitu, ale też zrównoważona ręka, prawie na pewno z tylko trzykartowym fitem kierowym oraz solidnym zatrzymaniem w treflach (w zasadzie półtora-dwa stopery)
3z singlową ♣D pas na 3BA jest bardzo atrakcyjną alternatywą
I tak – przeciwko 4♥(W) N zaatakowałby czy to singlową ♠D, czy to superbezpiecznie ♥W, licząc na to, że ♠D może zdobyć wziątkę. Nieco trudniej byłoby rozgrywającemu w tym drugim wypadku, ale i wtedy trzy razy by zaatutował i wyszedł ♣D. N zabiłby ♣A i w końcu w tę ♠D zagrać by musiał, w tym momencie byłoby to bowiem już jego jedyne bezpieczne odejście. Rozgrywający – powiedzmy – przepuściłby – i teraz już lewy broniący musiałby się nawinąć w kolor młodszy. Ale i bez tego rozgrywający bez trudu zrobiłby swoje, mógłby bowiem czy to wyrobić sobie pika, czy to nawet zdusić e-N-a w prostym karowo-treflowym przymusie.
Natomiast przeciwko 3BA(E) S zaatakuje we wskazane mu trefle, zaś jego partner zabije pierwszą lewę ♣A – i aby nie umożliwić przeciwnikowi zdobycia 11. wziątki, będzie musiał odejść bezpiecznie: kierem albo pikiem. W obu wypadkach rozgrywający zaimpasuje jednak ♦K i wyrobi sobie piki, bez trudu skompletuje przeto lew 10. W zanadrzu pozostanie mu też – w tym wypadku absolutnie zbędny – karowo-treflowy przymus przeciwko e-N-owi: zwyczajny albo nawet wpustkowy, i to alternatywny – albo z wpustką trzecią rundą kar, albo z wpustką trzecią rundą trefli. Słowem – i w tym wypadku niczym niewyjęte 10 lew.
W protokole rozdania dominować będą wpisy w wysokości 620 dla WE, ale i minimaksowe 630 dla tej strony na pewno w nim się znajdą.
Minimaks teoretyczny: 4BA(WE), 10 lew; 630 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 8 (WE);
♦ – 8 (WE);
h – 10 (WE);
♠ – 9(WE);
BA – 10 (WE).