Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 6/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 10; rozdawał E, obie po partii.
Rozdanie 10 Rozd. E, po partii: obie |
♠ 832 ♥ J52 ♦ 92 ♣ KQ532 |
|
♠ KQJT ♥ AK3 ♦ AJ5 ♣ J97 |
♠ 97 ♥ Q9864 ♦ 86 ♣ T864 |
|
♠ A654 ♥ T7 ♦ KQT743 ♣ A |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
pas |
1♦ |
ktr. |
pas |
1♥ |
1♠1 |
1BA2 |
pas |
2♦3 |
pas |
2BA4 |
pas |
pas/3BA5 |
pas |
pas |
pas |
|
|
1z tak dobrym układem warto zabrać głos raz jeszcze
2naturalne, 19–21 PC
3transfer na kiery
4jak po otwarciu 1BA: bardzo dobra ręka, w kierach fit trzykartowy z dwoma starszymi honorami
5 ze wskazaniem na pasa, rzecz jasna, choć wiadomo, że słabiutka ręka E wniesie do gry pięć wziątek kierowych (przy podziale tego koloru 3–2)
Jedno, czego na pewno nie powinien robić gracz E, to wybrać kontrakt 3♥ – czy to zapowiadając go bezpośrednio, czy to przy pomocy retransferu 3♦. Skoro bowiem do silnej ręki partnera dokłada pięć wziątek kierowych, to 2BA prawie zawsze będą grą lepszą niż 3♥. Tę analizę potwierdza widok rąk WE – tak grając w kiery, jak i w bez atu, powinno się oddać ♦A oraz trzy trefle. W rzeczywistości ten ostatni kolor jest jednak zablokowany, i to singlowym asem, przeciwnicy mogą zatem szybko odebrać tylko jedną wziątkę treflową. Wychodzą więc bezproblemowo 3♥, a po dosyć oczywistym wiście karem nawet końcówka w ten kolor, pod warunkiem, iż rozgrywający przepuści w pierwszej lewie wstawioną przez e-S-a ♦D. A kiedy obrońca ten ściągnie następnie ♣A i – powiedzmy – będzie kontynuował karem, W zrobi w ręce impas, wyatutuje i wyrobi sobie piki, ay potem na dwa honory tego koloru oraz ♦A pozbyć się ze stołu wszystkich pozostałych trefli. Odda więc tylko karo, trefla i pika. Oczywiście S pierwszą rundę pików przepuści, ale po zabiciu drugiej będzie musiał dopuścić przeciwnika do ręki – pikiem albo karem. Dlatego właśnie rozgrywający nie wziąłby 10 lew, gdyby zabił pierwszą lewę ♦A, w ten sposób straciłby bowiem przedwcześnie pełną kontrolę nad tym kolorem.
W związku z zablokowaniem w rękach NS trefli na WE wychodzi też – i to zupełnie bezproblemowo – nie tylko 3BA, ale i 4BA. Grając w bez atu, rozgrywający będzie nawet mógł zabić pierwszą lewę karową asem. A następnie wyrobi sobie piki i łatwo skompletuje pięć kierów, trzy piki oraz dwa kara.
W protokole rozdania spotkamy zatem przede wszystkim wpisy w wysokości 180, 170 oraz minimaksowe 630 dla WE, a także – rzadko – 140 i 620 dla tej strony.
Minimaks teoretyczny:4BA(WE), 10 lew; 660 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 8(WE)
♦ – 7 (S!)
♥ – 9 (WE);
♠ – 7 (WE);
BA – 10 (WE).