Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 6/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 17; rozdawał N, obie przed partią.
Rozdanie 17 Rozd. N, po partii: - |
♠ QJ6 ♥ AJT4 ♦ K3 ♣ T943 |
|
♠ A8432 ♥ 532 ♦ J62 ♣ 82 |
♠ 7 ♥ K98 ♦ Q54 ♣ AKQ765 |
|
♠ KT95 ♥ Q76 ♦ AT987 ♣ J |
W |
N |
E |
S |
– |
1♣1 |
2♣ |
ktr.2 |
pas |
2♥ |
3♣ |
ktr.3 |
pas |
3♥4 |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1w tym wypadku ładne 11 PC, a ponadto wysokie blotki
2negatywna
3nadwyżkowa, nadal wywoławcza, informująca też partnera, iż S nie ma czterech kierów
4N ma za słabe trefle na karnego pasa, próbuje się więc ratować, powtarzając kiery
Gdyby po 3♣ gracz S spasował, te stałyby się kontraktem ostatecznym i E najprawdopodobniej wybroniłby się tylko bez jednej (musiałby tylko zagrać na drugą figurę karo w ręce otwierającego). Gracz S ma jednak lekką nadwyżkę oraz atrakcyjny układ, poinformuje więc o tym partnera kontrą. Tego ostatniego nie stać na karnego pasa, nie ma też przyjęcia gry karowej ani treflowej, powtórzy zatem kiery. Przeciwko ostatecznym 3♥(N) obrońca E zaatakuje ♣K (odwrotnie niż w stosowanym alfabecie sygnałów, aby poinformować partnera, iż w drugiej lewie wyjdzie/może wyjść w singla), zaś w lewie drugiej zagra najprawdopodobniej pikiem. Będzie bowiem wiedział, że kolory czerwone dzielą się dla przeciwnika korzystnie. Na pierwszy rzut oka wydaje się, iż zdobycie przez E przebitki ułatwi rozgrywającemu zadanie, i tak byłby on jednak skazany na sukces, broniący W nie miałby bowiem czym nadbić trzeciej rundy trefli. Gdy by nawet zatem w lewie drugiej E kontynuował figurą treflową, to S przebiłby ją na stole i zagrał stamtąd kiera do waleta w ręce, na impas. E wziąłby tę lewę ♥K (przepuszczenie nic by mu nie pomogło, zwłaszcza że po licytacji rozgrywający wiedziałby, iż ♥K znajduje się raczej u E) – i teraz, aby nie pozwolić przeciwnikowi na zrobienie nadróbki, musiałby już bezwarunkowo wyjść w pika i przebić drugą rundę tego koloru. Gdyby bowiem zagrał wówczas w cokolwiek innego, rozgrywający nie miałby już problemów ze skompletowaniem 10 wziątek.
W protokołach rozdania możemy się spodziewać przede wszystkim minimaksowych 140 dla NS oraz wpadkowych 50 po tej samej stronie [za 3♣(E) bez jednej]. A także 50 po stronie przeciwnej, na pewno bowiem i NS od czasu do czasu jakiś kontrakt przegrają.
Minimaks teoretyczny: 3♥(NS), 9 lew; 140 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 8 (WE);
♦ – 8 (NS);
♥ – 9 (NS);
♠ – 8 (NS);
BA – 7 (NS).