Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 6/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 7; rozdawał S, obie po partii.
Rozdanie 7 Rozd. S, po partii: obie |
♠ 87 ♥ 32 ♦ J863 ♣ QJ954 |
|
♠ T4 ♥ QJT754 ♦ KQT4 ♣ T |
♠ KQ65 ♥ A ♦ A52 ♣ AK872 |
|
♠ AJ932 ♥ K986 ♦ 97 ♣ 63 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
pas |
2♥1 |
pas |
2♠2 |
pas |
3♣3 |
pas |
3♦4 |
pas |
4♦5 |
pas |
4♥6 |
pas |
pas |
pas |
|
|
1 słabe dwa
2pytanie o singletona, E musi tu rozwiązać dwa problemy: czy zagrać w kiery, czy w bez atu, oraz czy sprawdzać szanse szlemikowe; prostszy jest drugi z nich – aby szlemik był tu kontraktem prawidłowym, partner musi mieć np.: ♥K D W x x x oraz dobrą figurę z boku, a z taką ręka często padłoby otwarcie 1♥; dużo trudniejszy jest natomiast problem pierwszy – przy „tylko” ♥K D W x x x w ręce W przy grze w bez atu nie wykorzysta się kierów, z kolei przy słabszych kierach tamże lepsza może być gra w bez atu
3krótkość treflowa
4naturalne albo quasi-naturalne, zasadniczo z fitem kierowym, E może jednak też pracować nad wyborem optymalnego miana gry
5skoro partner ma takie wątpliwości, W informuje go, iż ma kartę zdecydowanie ukierunkowaną do gry w kiery: solidnego longera w tym kolorze oraz układową rękę z wartościami w karach
6to partner wybrał grę w kolor, E dokonuje zatem stosownej formalności
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
pas |
2♦1 |
pas |
2BA2 |
pas |
3♣3 |
pas |
3♦4 |
pas |
4♣5 |
pas |
4♥ |
pas |
pas |
pas |
|
|
1 multi
2pytanie
3góra otwarcia, kolor nieznany
4pytanie
5kiery, krótkość treflowa
W tym wypadku odpowiadający uzyska mniej użytecznych informacji niż w sekwencji poprzedniej, powinien zatem podejść do swego problemu statystycznie i przyjąć, iż będący po partii partner na pewno ma przyzwoitego longera, i przesądzić grę w kolor. Oraz na wszelki wypadek zapytać o jego miano, gdyby bowiem jakimś cudem partnerowi trafiły się piki, szlemik w ten kolor prawie zawsze byłby bardzo dobrym kontraktem. Tymczasem jednak będą grane 4♥ – z ręki W lub E – na które rozgrywający będą musieli oddać dwie wziątki – na ♠A i ♥K. Wyszłoby też 5BA(E), otwierający posiada bowiem nie tylko przyzwoite kiery, ale też dwa pewne dojść do swojej ręki – na ♦K D. Ale na to jego partnerowi trudno przecież było liczyć… Na marginesie, 5BA(W) położyłby wist pikowy, podgrywający mariasza tego koloru w dziadku.
W protokole rozdania spotkamy przede wszystkim wpisy w wysokości 650 dla WE, ale też na pewno i minimaksowe 660 dla tej strony. Ci zawodnicy E, którzy popracują jednak nad wyborem jak najlepszego miana ostatecznego kontraktu, albo podejdą do swego problemu w sposób statystyczny, powinny wybrać grę w kolor. Znów spadnie wszakże na nich karzące ramię niesprawiedliwości…
Minimaks teoretyczny:5BA(E!), 11 lew; 660 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 9(WE);
♦ – 10(WE);
♥ – 11 (WE);
♠ – 9 (WE);
BA – 11 (E!).