Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 6/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 4; rozdawał W, obie po partii.
Rozdanie 4 Rozd. W, po partii: obie |
♠ A73 ♥ 94 ♦ 542 ♣ AQJ63 |
|
♠ K9 ♥ AKT2 ♦ A76 ♣ KT72 |
♠ QT864 ♥ Q873 ♦ 8 ♣ 954 |
|
♠ J52 ♥ J65 ♦ KQJT93 ♣ 8 |
W |
N |
E |
S |
1BA |
pas |
2♣1 |
pas |
2♥ |
pas |
pas |
pas |
1gdy partner odpowie 2♦, E zgłosi 2♥, wskazując słabą kartę na starszych (4+–4+); za taką zapowiedzią może się też kryć ręka w składzie 5♠–4♥ w sile inwitu, wówczas, gdy partner przeniesie z 2♥ na 2♠, E podniesie do 3♠
Powyższa konwencja umożliwi znalezienie w tym rozdaniu optymalnej gry w kiery, inaczej odpowiadający musiałby dać transfer na piki 2♥ i spasować na rebid 2♠ partnera.
albo:
W |
N |
E |
S |
1BA |
pas |
2♣1 |
2♦ |
2♥ |
3♦ |
?2 |
|
1gdy partner odpowie 2♦, E zgłosi 2♥, wskazując słabą kartę na starszych (4+–4+); za taką zapowiedzią może się też kryć ręka w składzie 5♠–4♥ w sile inwitu, wówczas, gdy partner przeniesie z 2♥ na 2♠, E podniesie do 3♠
2patrz niżej
Z singlem karo E chciałby się przepchnąć na 3♥, z drugiej strony, zasadniczo nie można tu w inny sposób zainwitować końcówki w ten kolor, kontra E powinna bowiem mówić o stosownej sile i niemożliwości zgłoszenia żadnej zapowiedzi naturalnej. Z aktualną ręką E nie powinien więc raczej po 3♦ kusić losu, tylko spasować – z nadzieją, iż partner coś jeszcze powie:
W |
N |
E |
S |
1BA |
pas |
2♣1 |
2♦ |
2♥ |
3♦ |
pas |
pas |
ktr.2 |
pas |
3♥ |
pas |
pas |
pas |
|
|
1gdy partner odpowie 2♦, E zgłosi 2♥, wskazując słabą kartę na starszych (4+–4+); za taką zapowiedzią może się też kryć ręka w składzie 5♠–4♥ w sile inwitu, wówczas, gdy partner przeniesie z 2♥ na 2♠, E podniesie do 3♠
2nadwyżka, dobre otwarcie
Przeciwko kierowej grze W obrońca N wyjdzie najprawdopodobniej w karo, zwłaszcza tam, gdzie jego partner licytował ten kolor. Rozgrywający zabije w ręce kkA i zapewne czym prędzej weźmie się za wyrabianie pików, zagrywając ♠K z ręki, a potem przebijając tam trzecią rundę tego koloru. Da mu to dziewięć wziątek: pięć atutowych, trzy pikowe oraz jedną karową. Istnieje wprawdzie gra na lew 10 (teoretycznie rzecz biorąc, bezwzględnie końcówkę położyłby jedynie nierealny atak ♣A i szybkie zrobienie przez broniących dwóch przebitek w tym kolorze), trudno byłoby jednak takie postępowanie w sposób logiczny uzasadnić.
W protokole znajdą się więc przede wszystkim minimaksowe 140 dla WE, ale też wpadkowe 100 po stronie przeciwnej (za przegrane końcówki w kiery i niższe gry pikowe, wprawdzie w ten kolor także można wziąć dziewięć lew, ale kiedy rozgrywający w dosyć naturalny sposób nietrafnie zaimpasuje ♠W, może wpaść nawet na 2♠ – gdy poza ♠A i ♠W odda też dwie przebitki – treflową oraz kierową).
Minimaks teoretyczny: 3♥(WE), 9 lew albo 3♠(WE), 9 lew; 140 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (WE);
♦ – 8(NS);
♥ – 9 (WE);
♠ – 9 (WE);
BA – 8(WE).