Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 6/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 28; rozdawał W, po partii NS.
Rozdanie 28 Rozd. W, po partii: NS |
♠ T ♥ QJT863 ♦ Q ♣ AJT53 |
|
♠ Q2 ♥ AK7 ♦ KJ7632 ♣ K6 |
♠ KJ97 ♥ 952 ♦ 5 ♣ Q9874 |
|
♠ A86543 ♥ 4 ♦ AT984 ♣ 2 |
W |
N |
E |
S |
1BA1 |
2♥2 |
ktr.3 |
pas |
2BA4 |
3♣5 (?) |
ktr.6 |
pas |
pas |
3♥ |
pas |
pas |
ktr. |
pas |
pas |
pas |
1otwarcie optymalne, także dlatego, iż po ewentualnym 1♦ W może mieć potem problemy z rebidem
2niezależnie od tego, czy jest to zapowiedź naturalna, czy wskazuje boczny kolor młodszy
3kontra negatywna
4naturalne (!), kara są bowiem długie, ale mocno przestrzelone, zaś w kierach otwierający posiada dwa zatrzymania
5układ 6–5 to potęga, z drugiej strony niekorzystne założenia i obaj licytujący przeciwnicy
6to już jest kontra karna
Oczywiście po 2BA otwierającego N może też – powinien? – spasować, szczególnie tam, gdzie już jego 2♥ wskazały bocznego longera w kolorze młodszym. Z dotychczasowej licytacji wynika bowiem, iż to przeciwnicy mają w tym rozdaniu przewagę siły, a może ona nawet być znaczna; NS znajdują się natomiast w założeniach niekorzystnych. Ponadto przeciwko 2BA(W) N dysponuje wygodnym pierwszym wistem ♥D, ma więc prawo żywić nadzieję na położenie tej gry. To samo tyczy się hipotetycznej sytuacji, gdyby zawodnik W zamiast 2BA zalicytował 3♦ – wówczas także powtórzenie kierów byłoby posunięciem wielce niebezpiecznym.
Mimo że N zastanie w dziadku dwa użyteczne asy, na swój kontrakt 3♥ będzie musiał leżeć bez jednej, nie uniknie bowiem oddania dwóch kierów oraz trzech trefli. E powinien zawistować w atu, ale także po innym ataku obrońcy będą w stanie wyegzekwować wpadkę.
Najlepiej dla strony NS (gracza N) będzie zatem pozwolić grać przeciwnikom – czy to 3♦, czy to nawet 2BA. Wprawdzie zrealizowanie tej drugiej gry jest teoretycznie możliwe, aby jednak cel ten osiągnąć rozgrywający musiałby poruszać się niezwykle celnie, niemal w widne karty. Gra 3♦ byłaby już natomiast pełną tragedią – po optymalnej, acz niezbyt skomplikowanej obronie gracz W poległby bez trzech, za 300; na wstępie broniący wzięliby przebitki: N karową, a S treflową.
W protokole tego rozdania znajdą się zatem przede wszystkim obustronne zapisy za wpadki, najczęściej 200 dla WE oraz 50, 100 i 150 dla NS.
Minimaks teoretyczny: 2BA(WE), 8 lew; 120 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (WE);
♦ – 6 (NS, WE!);
♥ – 8 (NS);
♠ – 7 (NS);
BA – 8 (WE).