Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 6/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 23; rozdawał S, obie po partii.
Rozdanie 23 Rozd. S, po partii: obie |
♠ QJ854 ♥ 87 ♦ KT97 ♣ J2 |
|
♠ 963 ♥ AKQT3 ♦ Q3 ♣ AT3 |
♠ KT72 ♥ J654 ♦ 865 ♣ K6 |
|
♠ A ♥ 92 ♦ AJ42 ♣ Q98754 |
Nasz System:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
1♣ |
1♥ |
1♠ |
2♥ |
pas |
pas |
pas |
|
|
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
1♣ |
1♥ |
1♠ |
2♥ |
pas |
pas |
ktr.1 |
pas2 |
3♣3 |
pas |
pas |
3♥4 |
pas |
pas |
pas |
|
|
1wywoławcza, teoretycznie karta powinna być nieco silniejsza, N nie chce jednak puścić do gry 2♥, jego piki są zaś zbyt słabe na powtórzenie tego koloru
2E ma czterokartowy fit, więc jeśli przeciwnicy wybiorą do gry któryś z kolorów młodszych, przepchnie się na 3♥
3można przyjąć, iż zgłoszenie teraz 2BA mówiłoby o układzie 6♣–4♦
4E czyni to, co uprzednio sobie zaplanował
Wspólny Język:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
2♣ |
2♥ |
ktr.1 |
3♥2 |
pas |
pas |
pas |
|
|
1kontra negatywna, z tą ręką zapowiedź nieco wątpliwa
2na inwitujące 3♣ (z fitem kierowym) karta chyba odrobinę za słaba, zwłaszcza że obecny w niej ♣K nie wygląda na figurę pełnowartościową
Nawet jednak, gdyby N spasował, E i tak – z czterokartowym Fitem oraz jako takimi 7 PC – powinien podnieść kolor partnera. Ten ostatni ma wprawdzie 15 PC, ale też równy układ, zaś w karach drugą damę, licytacja wygaśnie zatem na szczeblu 3♥.
Kontrakt ten zostałby położony jedynie wówczas, gdyby broniący zmontowali przebitkę pikową – bądź nawet, po ataku e-N-a ♠D – dwie (N zostałby dwukrotnie dopuszczony karami). Obrońca N nie zawistuje jednak raczej ani w pika, ani w blotkę karową, najprawdopodobniej wyjdzie ♣W – w kolor partnera. Rozgrywający zabije wtedy ♣K, dwa razy zaatutuje, po czym zagra w piki, w pierwszej rundzie koloru blotką do dziadkowej dziesiątki. Albo też zrobi w ręce impas ♣10, na ♣A zrzuci ze stołu karo i odejdzie karem, aby kolor pikowy musieli otworzyć przeciwnicy. Po wzięciu pierwszego kara broniący będą musieli odebrać/odblokować ♠A, inaczej – po dwóch lewach karowych – S mógłby zostanie wpuszczony na ten honor i zmuszony do wyjścia pod podwójny renons. Dzięki temu rozgrywający ucieknie ze swoim drugim przegrywającym pikiem i weźmie lew 10.
Najpopularniejszym wpisem w turniejowym protokole tego rozdania winno być 140 dla WE.
Minimaks teoretyczny:3♦(NS), 9 lew; 110 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 8 (NS);
♦ – 9 (NS);
♥ – 8 (WE);
♠ – 6 (NS,WE!);
BA – 8 (WE).