Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 6/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 22; rozdawał E, po partii WE.
Rozdanie 22 Rozd. E, po partii: EW |
♠ 52 ♥ K8654 ♦ Q8 ♣ T532 |
|
♠ AKQ9 ♥ QT973 ♦ 76 ♣ 84 |
♠ JT43 ♥ AJ2 ♦ J54 ♣ AQ7 |
|
♠ 876 ♥ ♦ AKT932 ♣ KJ96 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
1♣ |
1♦ |
ktr.1 |
pas |
2♠2 |
2BA3 |
ktr.4 |
3♣ |
pas |
pas |
3♠ |
pas |
pas |
pas |
1kontra negatywna: obie starsze czwórki albo układ 5♥–4♠
2cztery piki, słabe otwarcie (rebid 1♠ powiedziałby o tylko trzech pikach)
3wywoławcze, długie kara i boczne trefle, modelowo 6♦–4♣
4siłowa
Dwustronna licytacja starsze przeciwko młodszym, z której zwycięsko najczęściej wyjdą pierwsze z nich. Ostateczny kontrakt 3♠ w dosyć naturalny sposób zostanie ustawiony z ręki E, w przeciwnym wypadku obrońca S mógłby bowiem szybko przebić dwa kiery, przynajmniej teoretycznie biorąc. Teraz natomiast pierwszy wistujący zaatakuje ♦A, a następnie albo będzie kontynuował ♦K i karem, albo wyjdzie w atu. W obu wypadkach rozgrywający nie będzie miał problemów ze skompletowaniem dziewięciu wziątek, np. w postaci pięciu pikowych, trzech kierowych (po impasie króla) oraz treflowej. Alternatywnie, gdy nie zostanie szybko skrócony w dziadku, będzie mógł trzy razy zaatutować i wyrobić sobie kiery, z oddaniem wziątki na króla w tym kolorze. Oczywiście jeżeli S rozpocznie od ściągnięcia ♦A K, to w lewie trzeciej będzie już musiał koniecznie kontynuować tym kolorem, inaczej da przeciwnikowi dziesięć lew.
Teoretycznie rzecz biorąc, gracze NS mogliby tu zapowiedzieć obronne 4♣ i po starannej rozgrywce wpaść na nie tylko bez jednej, przynajmniej gdyby rozgrywającym tego kontraktu był N.
W protokole spotkamy jednak najczęściej wpisy w wysokości 140 dla WE.
Minimaks teoretyczny: 4♣(N!) z kontrą, 9 lew; 100 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 9 (N!);
♦ – 8 (NS);
♥ – 8 (WE)
♠ – 9 (E!)
BA – 7 (WE).