Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 6/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 32; rozdawał W, po partii WE.
Rozdanie 32 Rozd. W, po partii: EW |
♠ QT2 ♥ A98732 ♦ 9 ♣ J65 |
|
♠ 63 ♥ J5 ♦ J875 ♣ 87432 |
♠ J54 ♥ KQ6 ♦ AQ432 ♣ KT |
|
♠ AK987 ♥ T4 ♦ KT6 ♣ AQ9 |
W |
N |
E |
S |
pas |
2♥1 |
pas |
2BA2 |
pas |
4♦3 |
pas |
4♠ |
pas |
pas |
pas |
|
1naturalne słabe dwa
25+♠, forsing do końcówki
3trzy piki, krótkość karowa, nie powinno tez być absolutnego minimum otwarcia
4gramyzatem w piki!
Oczywiście po otwarciu partnera 2♥ S może wrzucić od razu 4♥, jeśli jednak system daje u taką możliwość, warto popracować nad ewentualnym znalezieniem być może lepszej od kierowej gry w piki. Z pomocą przyjdzie starodawne – i dla wielu też już staroświeckie – Szurigowskie konwencyjne 2BA, wskazujące forsing do dogranej na pikach (2♠ to pytanie o singletona, zaś 3♣/♦ – naturalne forsingi). Odpowiadający ujawni wówczas nie tylko pełny fit pikowy, ale i singla w karach, S postawi zatem na grę w kolor swojego longera.
W |
N |
E |
S |
– |
2♦1 |
pas |
3♣2 |
pas |
3♦3 |
pas |
3♠4 |
pas |
4♦5 |
pas |
4♠ |
pas |
pas |
pas |
|
1multi
2konwencyjne wskazanie forsingu do dogranej na własnym kolorze odpowiadającego
3pytanie o ten kolor
4piki
5trzykartowy fit pikowy, krótkość karowa
Także gdy gra się otwarciem 2♦ multi, zastosowane wyżej konwencyjne 3♣ umożliwiają uzgodnienie do gry innego koloru niż ten, który posiada otwierający. Aktualne rozdanie przekonująco pokazuje, że warto nad tym ze stosowną ręką popracować. W tym wypadku, grając w kiery, trzeba będzie oddać ♦A oraz dwa atuty, rozgrywający zrobi zatem tylko swoje. Także w bez atu, a końcówkę w to miano niektórzy zawodnicy S bez wątpienia zapowiedzą, weźmie się tylko 10 lew – i to wyłącznie dzięki cudownej sytuacji w treflach. Gra w piki natomiast to gwarantowane 11 wziątek – czy to poprzez wyrobienie przebitką kierów (gdy obrońcy nie skrócą stołu karami), czy to przez przebicie w dziadku kara i trefla (po zrzuceniu stamtąd trefla na ♦K), gdyby to ostatnie okazałoby się konieczne.
W protokole rozdania spotkamy bez wątpienia minimaksowe wpisy w wysokości 450 dla NS, ale – obawiam się – więcej będzie w nim zapisów w wysokości tylko 420 – za końcówki w kiery; znajdą się też na pewno 430 – za kontrakt firmowy z jedną nadróbką.
Minimaks teoretyczny: 5♠(NS), 11 lew; 450 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 8 (NS);
♦ – 7 (WE);
♥ – 10 (NS);
♠ – 11 (NS);
BA – 10 (NS).