Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 6/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 26; rozdawał E, obie po partii.
Rozdanie 26 Rozd. E, po partii: obie |
♠ Q752 ♥ Q6 ♦ 8732 ♣ AT7 |
|
♠ AT9 ♥ 94 ♦ KJ6 ♣ KJ854 |
♠ J43 ♥ AJT52 ♦ AT ♣ Q62 |
|
♠ K86 ♥ K873 ♦ Q954 ♣ 93 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
1♥ |
pas |
2♣ |
pas |
2♥ |
pas |
2BA |
pas |
3BA |
pas |
pas |
pas |
|
|
Standardowa droga do standardowej gry kończącej, powinny więc osiągnąć ją w zasadzie wszystkie duety linii WE uczestniczące w szóstym już w tym roku turnieju Budimex Korespondencyjnych Mistrzostw Polski. Przeciwko ostatecznym 3BA(W) obrońcy N wyjdą na ogół czwartym najlepszym pikiem, ponieważ jednak kolor ten jest w ich rękach bardzo słaby, za atrakcyjną alternatywę należy uznać pasywny, ale i bezpieczny wist blotką karo. Po pikowym rozgrywający wyrobi sobie trefle, zaś N – po zabiciu asem trzeciej rundy tego koloru – powinien kontynuować blotką pikową. Gracz W będzie już dysponował dziewięcioma wziątkami, aby jednakże zdobyć cenną nadróbkę, będzie musiał wyłapać ♦D. Kiedy bowiem zaimpasuje ją niecelnie, nie tylko nie będzie miał 10. lewy, ale też obrońcy odbiorą dwa piki, co wraz z ♣A i ♦D da im cztery wziątki. Tyle tylko, iż jeśli N przepuści dwukrotnie trefle, to teraz rozgrywający nie będzie miał komunikacji, aby – hipotetycznie – zaimpasować kara dziesiątką w dziadku, zgrać ♦A i wrócić do ręki, by wykorzystać ♦K. Jeżeli zatem zdecyduje się na impas ♦D, to będzie mógł poszukać jej jedynie u e-S-a – a to będzie również posunięcie skuteczne. Wniosek – N powinien zabić ♣A drugą rundę tego koloru (w pierwszej zostanie zagrana z ręki W blotka – do damy na stole), aby przeciwnik zachował dojście tym kolorem do ręki i w związku z tym miał możliwość chybienia kar. Oczywiście problem ten będzie z pozycji e-N-a niełatwy do zauważenia.
Po ataku karowym rozgrywający zabije wstawioną przez e-S-a na trzeciej ręce ♦D królem, następnie zaś – szczególnie ze względów komunikacyjnych – powinien zagrać kiera do waleta na stole. Jeśli po zabiciu go ♥K S powtórzy karem, rozgrywający utrzyma się ♦A na stole i wyrobi sobie trefle, a potem – na nadróbkę – po raz drugi zaimpasuje kiery (wcześniej wyskoczy od e-N-a pierwotnie druga ♥D). Łatwo weźmie się też 10 lew w przypadku, gdy w pierwszej rundzie kierów na zagraną z ręki W (ewentualnie ♥9) N położy damę. Jeśli zaś W rozpocznie kiery czwórką, a N i tak wskoczy na drugiej ręce damą, to aby pozbawić przeciwnika wziątki 11., gracz S po utrzymaniu się ♥K (w trzeciej rundzie koloru, gdy dostanie ku temu szansę), będzie musiał wyjść w pika. Słowem, wzięcie przez rozgrywającego nadróbki jest tu jak najbardziej możliwe, lecz w pewnych wariantach rozwoju wydarzeń będzie dużo łatwiejsze aniżeli w innych. Mimo to minimaksowe 630 dla WE na pewno wystąpią w protokole częściej niż tylko 600 dla tej strony.
Minimaks teoretyczny: 4BA(WE), 10 lew; 630 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 10 (WE);
♦ – 7 (WE);
♥ – 9 (WE);
♠ – 8 (WE);
BA – 10 (WE).