Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 6/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 13; rozdawał N, obie po partii.
Rozdanie 13 Rozd. N, po partii: obie |
♠ K952 ♥ QT96 ♦ 32 ♣ T83 |
|
♠ QJ7 ♥ J ♦ AKT87 ♣ J942 |
♠ T843 ♥ A842 ♦ Q5 ♣ KQ5 |
|
♠ A6 ♥ K753 ♦ J964 ♣ A76 |
W |
N |
E |
S |
– |
pas |
pas1 |
1♣ |
1♦ |
pas |
1♥ |
pas |
2♣ |
pas |
2BA2 |
pas |
pas |
pas |
|
|
1karta zbyt słaba na popartyjne otwarcie – 11 PC z drugą ♦D, która często nie będzie honorem pełnowartościowym
2rebid wręcz wzorcowy, trudno aby E zadowolił się jedynie negatywnym wyborem koloru 2♦
To powinna być gra standardowa, na linii WE znajduje się przecież 23 PC oraz porządnej jakości longer roboczy w karach. Przeciwko 2BA(E) obrońca S nie będzie dysponował komfortowym atakiem, wyjdzie przeto najczęściej w kiera, mimo że kolor ten licytował rozgrywający. Tym bardziej że będzie się mógł spodziewać krótkości kierowej koloru w dziadku, a zatem i czegoś dobrego w tym kolorze w ręce swojego partnera. Rozgrywający zabije asem drugiego albo trzeciego kiera i – chcąc nie chcąc – zagra w trefla. N zabije ♣A, po czym obrońcy odbiorą też pozostałe należne im kiery oraz ♠A K, kontrakt zostanie więc szybko położony bez jednej. Dużo lepiej grałoby się stronie WE w kolor – kara (osiem lew, a po zaimpasowaniu waleta atu dziewięć), a zwłaszcza w piki. W tym ostatnim wypadku rozgrywający łatwo skompletowałby bowiem dziewięć wziątek – albo bowiem przebiłby w ręce W trzy kiery, albo – po trzykrotnym połączeniu przez obrońców atutów – wyrobiłby sobie trefle (wziąłby wtedy dwa piki, trzy trefle, trzy kara i kiera). W niektórych wariantach przebiegu gry zawodnicy NS musieliby się nawet bronić przed zdobyciem przez przeciwnika 10. wziątki.
Do gry w kolor trudno tu jednak doprowadzić, przeto w protokole rozdania dominować powinny wpadkowe 100 po stronie NS.
Minimaks teoretyczny: 3pp(WE), 9 lew; 140 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 9(WE);
♦ – 9 (WE);
♥ – 7 (NS);
♠ – 9 (WE);
BA – 7 (WE).