Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 6/2015 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 6/2015 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 13; rozdawał N, obie po partii.

Rozdanie 13
Rozd. N,
po partii: obie
K952
QT96
32
T83
 
QJ7
J
AKT87
J942
rozd. 13 T843
A842
Q5
KQ5
  A6
K753
J964
A76
 

W

N

E

S

pas

pas1

1

1

pas

1

pas

2

pas

2BA2

pas

pas

pas

 

 

1karta zbyt słaba na popartyjne otwarcie – 11 PC z drugą D, która często nie będzie honorem pełnowartościowym

2rebid wręcz wzorcowy, trudno aby E zadowolił się jedynie negatywnym wyborem koloru 2

To powinna być gra standardowa, na linii WE znajduje się przecież 23 PC oraz porządnej jakości longer roboczy w karach. Przeciwko 2BA(E) obrońca S nie będzie dysponował komfortowym atakiem, wyjdzie przeto najczęściej w kiera, mimo że kolor ten licytował rozgrywający. Tym bardziej że będzie się mógł spodziewać krótkości kierowej koloru w dziadku, a zatem i czegoś dobrego w tym kolorze w ręce swojego partnera. Rozgrywający zabije asem drugiego albo trzeciego kiera i – chcąc nie chcąc – zagra w trefla. N zabije A, po czym obrońcy odbiorą też pozostałe należne im kiery oraz A K, kontrakt zostanie więc szybko położony bez jednej. Dużo lepiej grałoby się stronie WE w kolor – kara (osiem lew, a po zaimpasowaniu waleta atu dziewięć), a zwłaszcza w piki. W tym ostatnim wypadku rozgrywający łatwo skompletowałby bowiem dziewięć wziątek – albo bowiem przebiłby w ręce W trzy kiery, albo – po trzykrotnym połączeniu przez obrońców atutów – wyrobiłby sobie trefle (wziąłby wtedy dwa piki, trzy trefle, trzy kara i kiera). W niektórych wariantach przebiegu gry zawodnicy NS musieliby się nawet bronić przed zdobyciem przez przeciwnika 10. wziątki.

Do gry w kolor trudno tu jednak doprowadzić, przeto w protokole rozdania dominować powinny wpadkowe 100 po stronie NS.

Minimaks teoretyczny:  3pp(WE), 9 lew; 140 dla WE.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 9(WE);

– 9 (WE);

– 7 (NS);

– 9 (WE);

BA – 7 (WE).