Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 4/2012 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 4/2012 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 10; rozdawał E, obie po partii.

Rozdanie 10
Rozd. E,
po partii: obie
Q
AQT852
T9732
3
 
J8753
K73
KQ
754
rozd. 10 KT962
J94
85
982
  A4
6
AJ64
AKQJT6
 

Nasz System:

W

N

E

S

pas

11

pas2

1

pas

23

pas

54

pas

65

pas

pas

pas

 

1 cztery przegrywające, nieco zatem za mało na otwarcie forsującymi do końcówki acolowskimi 2

2 bardzo marne piki i tylko 9 PC, po partii wejście 1 zatem stanowczo odradzam

3 rewers 5+–4, 16+ PC

4 chyba najlepszy opis tej ręki: niezbyt silna honorowo, ale mocno układowa karta z bardzo dobrym, co najmniej pięciokartowym fitem karowym (zwyczajne podniesienie do 3 nie oddaje układu ręki S, zwłaszcza że w klasycznym Naszym Systemie byłaby to zapowiedź nieforsująca; 4 zaś to zapowiedź szlemikowa, także mocno układowa), N nie obawia się nieuzgodnienia kierów z jego punktu widzenia partner statystycznie ma bowiem w tym kolorze singletona

5S ma solidne nadwyżki, tak honorowe, jak i układowe, dokłada zatem szlemika

Wspólny Język:

W

N

E

S

pas

1

pas1

1

pas

22

pas

23

pas

34

pas

55

pas

66

pas

pas

pas

 

1 bardzo marne piki i tylko 9 PC, po partii wejście 1 zatem stanowczo odradzam

2 5+, (15)16+ PC, forsing na jedno okrążenie

3 naturalne, nieforsujące

4 5+–4, raczej jednak większy układ, przesądzenie końcówki

5 chyba najlepszy opis tej ręki: niezbyt silna honorowo, ale mocno układowa karta z bardzo dobrym, co najmniej pięciokartowym fitem karowym

6S ma solidne nadwyżki, tak honorowe, jak i układowe, dokłada zatem szlemika

Oczywiście w obu sekwencjach – po 5 partnera – S może zaproponować alternatywnego szlemika w trefle, licytując 6, ale N i tak przeniesie na 6.

Szlemik, tak karowy, jak i treflowy, jest w tym rozdaniu bardzo porządnym kontraktem i mógłby zostać łatwo zrealizowany, tyle że…

Jak już wyjaśniałem przed miesiącem w komentarzu do jednego z rozdań, prawidłowe rozegranie pojedynczego koloru takiego jak tu kara – to zrobienie w nim dwóch impasów przeciwko brakującym figurom. W tym wypadku jest to tym bardziej zasadne, iż taka rozgrywka umożliwi też zneutralizowanie K D 8 5 w ręce E (pod impasem), wystarczy, że w pierwszej rundzie koloru S wyjdzie ze stołu dziesiątką albo dziewiątką (potem w widne karty wyimpasuje więc też graczowi E ósemkę). Policzmy szanse. Po zagraniu A z góry rozgrywający odda tylko jedną wziątkę w tym kolorze przy jego podziale 2–2 (szansa 40%) oraz 3–1 z singlową figurą (2 x 12,5% = 25%). Będzie to zatem rozgrywka na 40% + 25% = 65%. Tymczasem dwukrotny impas pozwoli na oddanie tylko jednego kara zawsze wówczas, gdy gracz E posiada w tym kolorze co najmniej jedną figurę, a zatem w 75% przypadków. Zagranie na dwukrotny impas jest więc o 10 punktów procentowych lepsze od pociągnięcia asa z góry. Wynika z powyższego, że szlemiki karowe powinny być raczej przegrywane aniżeli realizowane. Rozgrywający ma bowiem też stosowne dojścia do stołu (A i przebitką drugiej rundy pików), aby te impasy wykonać. Co innego jednak szlemiki treflowe, do których też będzie przecież dochodziło. Szczególnie tam, gdzie W wejdzie jednak 1, a jego partner podniesie go do 4 (S powie wtedy po prostu 6). Otóż bez pierwszego wistu w atu także wówczas rozgrywający będzie dysponował dwoma dojściami do stołu (A i przebitką pika), tyle że – nie powinien niczego impasować, tylko pociągnąć A z góry. Oba impasy karowe musiałyby bowiem w takich okolicznościach zostać zrobione przed atutowaniem, a to groziłoby przebitką, szczególnie w drugiej rundzie kar. Przy grze w trefle kara byłby bowiem kolorem bocznym. Wynika stąd, że po prawidłowej rozgrywce szlemiki karowe powinny być przegrywane, a treflowe – realizowane.

Stąd w protokołach rozdania spotkamy tak zapisy 1370 dla NS, jak i 100 dla WE. Grający w kiery – po prawidłowym rozegraniu koloru atutowego (impas damą!) – wezmą natomiast lew dwanaście bądź – tylko po ataku karowym – jedenaście. Zapiszą więc sobie na ogół 680, a bardzo rzadko tylko 650 punktów.

 

Minimaks teoretyczny: 6(NS), 12 lew albo 6(NS), 12 lew; 1370dla NS.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 12(NS);

– 12 (NS);

– 11 (NS);

– 8 (NS);

BA – 10 (NS).