Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 4/2012 - analiza rozdań
Rozdanie 27; rozdawał S, obie przed partią.
Rozdanie 27 Rozd. S, po partii: - |
♠ 73 ♥ AKQ86 ♦ A7653 ♣ 9 |
|
♠ KQ9 ♥ T9432 ♦ JT84 ♣ Q |
♠ T6 ♥ 7 ♦ KQ92 ♣ KJT532 |
|
♠ AJ8542 ♥ J5 ♦ ♣ A8764 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
1♠ |
pas |
2♥ |
3♣ |
pas |
pas |
3♦ |
pas |
3♠ |
pas |
4♠ |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
Możliwe są też, rzecz jasna, inne sekwencje, na większości stołów turnieju dojdzie jednak właśnie do kontraktu 4♠. Obie ręce NS, zwłaszcza otwierającego, są bowiem mocno układowe, obaj powinni zatem dążyć do gry w kolor. A w końcu piki to jedyny w pelni uzgodniony kolor tej strony.
Przeciwko ostatecznym 4♠(S) obrońca W zaatakuje singlową ♣D. Rozgrywający zabije w ręce asem, po czym – aby zrobić swoje, a nawet nadróbkę – musiałby przebić na stole trefla, na ♦A wyrzucić z ręki trefla, przebić tam karo, po czym zagrać ♠A i pikiem – z nadzieją, że atutem dostanie się do ręki bezpieczny przeciwnik W, nieposiadający już trefli. Ten weźmie tę lewę ♠D i wyjdzie karem, któreS przebije w ręce. Następnie będzie można albo powtórzyć pikiem, albo grać już w kiery, aby wyrzucić na nie z ręki oba pozostałe tam jeszcze trefle. Weźmie się wówczas 11 lew.
Na pewno bezpieczniejsze będzie jednak zagranie w drugiej lewie – po zabiciu pierwszej ♣A w ręce – blotką atu. Wprawdzie pozbawi to rozgrywającego nadróbki, ale też znacznie powiększy szanse realizacji kontraktu: wystarczy, że to W – przy singlu trefl – będzie miał trzy piki. Weźmie on wówczas drugą lewę ♠9 i – optymalnie dla swojej strony – powtórzy ♠K. S zabije w ręce ♠A i będzie mógł albo powtórzyć pikiem (przy bardzo mocnym założeniu, iż W miał tylko jednego trefla – zagranie optymalne), albo grać w kiery i wyrzucać z ręki trefle. Na kierowe honory oraz ♦A pozbędzie się wówczas z ręki wszystkich trefli poza jednym. Będzie więc musiał jeszcze oddać pika i trefla, sam zrobi zatem tylko swoje. Jak wspomniałem, będzie to rozgrywka dużo bezpieczniejsza od przedstawionej poprzednio i jako tako godna polecania. Mimo że rozgrywający straci wówczas nadróbkę.
Na marginesie, pierwszy wist małym kierem zawsze by gracza S nadróbki pozbawił.
Rozgrywający kontrakt 4♠ gracz S powinien uszanować fakt, że gra końcówkę w piki, i wybrać dużo bezpieczniejszą drugą linię rozgrywki. Zorientuje się bowiem bez wątpienia, że rozdanie jest przynajmniej lekko pułapkowe, wiele duetów NS będzie w nim zatem przegrywać swoje kontrakty. W świetle tego faktu zapis 420 dla NS zapewni tej stronie zupełnie przyzwoitą notę. Oprócz niego oraz zapisów w wysokości 450 dla NS w protokole rozdania znajdzie się bowiem również wiele wpisów wpadkowych: 50, 100 i jeszcze więcej po stronie WE.
Minimaks teoretyczny: 4♠(NS), 10 lew; 420dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (WE);
♦ – 6 (NS, WE!);
♥ – 9 (NS);
♠ – 10 (NS);
BA – 7 (NS).