Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 4/2012 - analiza rozdań
Rozdanie 3; rozdawał S, po partii WE.
Rozdanie 3 Rozd. S, po partii: EW |
♠ QT53 ♥ K9 ♦ AK2 ♣ Q932 |
|
♠ AK6 ♥ QT72 ♦ Q76 ♣ T65 |
♠ J874 ♥ A85 ♦ J983 ♣ 74 |
|
♠ 92 ♥ J643 ♦ T54 ♣ AKJ8 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
pas |
pas1 |
1♣ |
pas |
1♥ |
pas |
1♠ |
pas |
1BA |
pas |
pas |
pas |
|
1 za mało na drugoręczne otwarcie, szczególnie w założeniach niekorzystnych
Powyższa sekwencja licytacyjna i ostateczny kontrakt zostaną powtórzone na bardzo wielu stołach kwietniowego turnieju Budimex Korespondencyjnych Mistrzostwo Polski 2013. Przeciwko ostatecznemu 1BA(S) W nie będzie dysponował wygodnym pierwszym wistem. Teoretycznie tylko pierwszy wist w karo i dalsza staranna obrona (szybkie wskoczenie ♠K, a potem ♠A, wreszcie – po wzięciu drugiego – pika odejście pikiem) ograniczy rozgrywającego do siedmiu wziątek. W raczej jednak tak nie wyjdzie, tylko zawistuje albo w trefla, albo w kiera (mimo że kolor ten licytował rozgrywający). Po kierowym można by już było zrobić nadróbkę, tyle że w pierwszej rundzie pików trzeba by też – dosyć nienaturalnie – zagrać blotkę do damy (a nie zaimpasować waleta). Słowem, jest tu wiele wariantów rozgrywkowo-obronnych, w praktyce większość z nich doprowadzi do zrobienia przez rozgrywającego tylko swojego. Chyba że obrońcy wydatnie przeciwnikowi pomogą, np. W zaatakuje ♠A czy też w późniejszej fazie gry na zagraną z ręki S blotkę pikową wskoczy królem.
W praktyce dominować będą minimaksowe zapisy 90 dla NS, z wyraźną przewagą liczbową nad wpisami w wysokości 120 dla tej strony.
Minimaks teoretyczny: 1BA(NS), 7 lew albo 2♣(NS), 8 lew; 90 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 8 (NS);
♦ – 6 (NS, WE!);
♥ – 6 (NS, WE!);
♠ – 7 (NS);
BA – 7 (NS).