Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 4/2012 - analiza rozdań
Rozdanie 32; rozdawał W, po partii WE.
Rozdanie 32 Rozd. W, po partii: EW |
♠ JT2 ♥ J543 ♦ QT93 ♣ 83 |
|
♠ Q74 ♥ Q9876 ♦ J52 ♣ T4 |
♠ A865 ♥ K ♦ 87 ♣ QJ9752 |
|
♠ K93 ♥ AT2 ♦ AK64 ♣ AK6 |
Nasz System:
W |
N |
E |
S |
pas |
pas |
1♣1 |
ktr.2 |
pas |
1♦3 |
pas |
2BA |
pas |
3♣4 |
pas |
3♦5 |
pas |
3BA |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1 na trzeciej ręce jak najbardziej można otworzyć
2 karta wyraźnie za silna na wejście 1BA
3 negat
4 19+–22 PC w składzie zrównoważonym
5 pytanie o starsze czwórki
6 nie mam starszych czwórek
Wspólny Język:
W |
N |
E |
S |
pas |
pas |
2♣1 |
ktr. |
pas |
2♥ |
pas |
2BA |
pas |
3BA |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1 precision
Mimo trzecioręcznego otwarcia przeciwnika para NS powinna bez trudu zbilansować rozdanie i zapowiedzieć końcówkę w bez atu. Po optymalnym ataku ♣10 (możliwym do oddania także tam, gdzie E dał otwarcie 1♣ – według Naszego Systemu) sytuacja rozgrywającego wcale nie będzie wyglądała wesoło. Pierwszego trefla należy przepuścić, aby zerwać przeciwnikom komunikację tym kolorem w przypadku jego podziału 6–2 (po ataku dziesiątką – pewnego). Najprostsza szansa na dziewięć lew to ♠D w impasie, jeśli jednak rozgrywający na nią zagra, to już będzie leżał. Kiedy bowiem po dostaniu się na stół ♦D (w trzeciej rundzie tego koloru) S zagra stamtąd ♠W na impas, W zabije go damą i powtórzy pikiem, a jego partner lewę tę przepuści. I już gry nie da się w żaden sposób zrealizować. Podobnie jednak skończyłoby się, gdyby rozgrywający zabił pierwszego trefla – W wziąłby wówczas pierwszą lewę pikową damą i powtórzył treflem. Wówczas zwycięskie byłoby tylko wstawienie w pierwszej lewie pikowej z ręki króla.
Do sukcesu prowadzi akurat rozgrywka najpierw przez kiery, a dopiero później przez piki. Po zabiciu drugiego trefla i dostaniu się na stół trzecią rundą kar rozgrywający musiałby zagrać stamtąd w kiera. Od E wyskoczyłby król, przeto S zabiłby w ręce ♥A i powtórzył stamtąd ♥10. W pobiłby ją ♥D i kontynuował ♥9 – rozgrywający wziąłby więc tę lewę ♥W na stole, zgrał też ♦D i wyszedł w pika. Oczywiście w takich okolicznościach musiałby już bezwarunkowo wstawić z ręki króla. Wziąłby wówczas dwa trefle, cztery kara, dwa kiery i pika.
Dużo prostsza jest jednak pierwsza linia rozgrywki: na impas ♠D, obawiam się zatem, że wiele kontraktów firmowych zostanie przegranych. Wprawdzie można skonstatować i tak, iż rozgrywką optymalną jest zabicie drugiej rundy trefli i ściągnięcie ♥A z góry (!). Jeśli spadnie na niego figura, łatwo wyrobi się drugą wziątkę w tym kolorze, a potem ♠K – jako lewę dziewiątą. Kiedy natomiast do ♥A spadną od obu obrońców blotki, rozgrywający powinien wejść trzecią rundą kar do stołu i zagrać stamtąd ♠W na impas. A gdy E pobiłby go ♠A i powtórzył treflem – zabić w ręce, wejść do dziadka czwartą rundą kar i powtórzyć stamtąd pikiem – na impas damy. Gdyby bowiem w kierach nic dobrego się nie stało, koniecznym warunkiem zrealizowania gry byłoby udanie się impasu przeciwko ♠D.
Oczywiście, lepiej byłoby rozpocząć kiery blotką ze stołu – do dziesiątki w ręce; do stołu są jednak tylko dwa dojścia, a te muszą zostać wykorzystane do dwukrotnego zagrania na impas pikowy. Szansa pikowa jest bowiem większa od kierowej (druga figura albo cały mariasz w ręce E – łącznie około 40%).
W protokole rozdania spotkamy więc przede wszystkim zapisy 400 dla NS i 50, a może nawet 100 dla WE, te ostatnie za wpadki bez jednej bądź bez dwóch na 3BA.
Minimaks teoretyczny: 3BA(NS), 9 lew; 400 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7(WE);
♦ – 10 (NS);
!h – 9 (NS);
♠ – 8 (NS);
BA – 9 (NS).