Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 4/2012 - analiza rozdań
Rozdanie 23; rozdawał S, obie po partii.
Rozdanie 23 Rozd. S, po partii: obie |
♠ Q64 ♥ KQ92 ♦ KJT5 ♣ T2 |
|
♠ K872 ♥ T87 ♦ A96 ♣ J43 |
♠ A53 ♥ J65 ♦ 732 ♣ AK95 |
|
♠ JT9 ♥ A43 ♦ Q84 ♣ Q876 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
pas |
pas |
1♦1 |
pas |
1BA |
pas |
pas |
pas |
|
1 na trzeciej ręce można otworzyć 1♦ z silną czwórką w tym kolorze
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
pas |
pas |
pas |
1♣ |
pas |
1♠ |
pas |
1BA |
pas |
pas |
pas |
|
|
Prosta piłka! – jeśli N da trzecioręczne otwarcie 1♦ (czy nawet 1♣), jego partner odpowie 1BA i będzie kontrakt ten rozgrywany. Dostanie wist małym pikiem i zrobi tylko swoje; przeciwnicy odbiorą bowiem ♦A, trzy piki oraz ♣A K. Oczywiście jednak, jeżeli z odebraniem którejś z tych wziątek się spóźnią, rozgrywający weźmie już cenną nadróbkę (pik, cztery kiery i trzy kara).
Jeżeli natomiast gracz N na trzeciej ręce spasuje, E zacznie licytację od 1♣ i to on będzie ostatecznie rozgrywał 1BA. S nie będzie dysponował wygodnym pierwszym wistem, a będzie to kluczowy moment rozdania: po ataku w kolor czerwony rozgrywający polegnie bowiem bez dwóch, po ataku pikowym – wpadnie bez jednej, natomiast po treflowym (z najdłuższego koloru e-S-a! ) zrobi swoje. Myślę, że S powinien zaatakować ♠W, mimo że będzie to kolor licytowany przez dziadka, w przypadku niskiego kontraktu 1BA należy bowiem w takiej sytuacji kierować się przede wszystkim bezpieczeństwem. Jeżeli bowiem nawet konieczny byłby wist agresywny, to często będzie jeszcze czas, aby w ten kolor zagrać.
W protokołach tego rozdania możemy sie więc spodziewać wielu niewysokich wpisów po stronie NS, przede wszystkim w wysokości 90 i 100 punktów.
Minimaks teoretyczny: 2♥(NS), 8 lew; 110 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (NS);
♦ – 8 (NS);
♥ – 8(NS);
♠ – 7 (NS);
BA – 7 (NS).