Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 4/2012 - analiza rozdań
Rozdanie 28; rozdawał W, po partii NS.
Rozdanie 28 Rozd. W, po partii: NS |
♠ T842 ♥ KT9 ♦ 6543 ♣ T2 |
|
♠ J95 ♥ 3 ♦ AKQT872 ♣ K4 |
♠ AQ7 ♥ J8765 ♦ J ♣ QJ93 |
|
♠ K63 ♥ AQ42 ♦ 9 ♣ A8765 |
W |
N |
E |
S |
1♦ |
pas |
1♥ |
pas |
3BA1 |
pas |
pas |
pas |
1 długie solidne kara i nadzieja, że w oparciu o ten kolor wygra się 3BA
Za taką sekwencją gracza W bardzo często kryje się też krótkość kierowa. Powiedzmy jednak, że przeciwko ostatecznym 3BA(W) N wyjdzie w blotkę pikową – czwartą najlepszą dwójką albo drugą z góry ósemką. Jeśli rozgrywający doda z dziadka blotkę, to S weźmie lewę ♠K i bez trudu zorientuje się, że rozgrywający może już łatwo mieć wymagane dziewięć wziątek. Powinien zatem poszukać szybkich lew obrony w kierach, tj. ściągnąć ♥A (na okoliczność, iż W ma w ręce singlowego króla w tym kolorze) i kontynuować kierem. W ten sposób NS odbiorą trzy kiery oraz ♣A, położą zatem kontrakt przeciwników bez jednej. Nic złego nie stałoby się też, gdyby W miał w ręce dwa kiery, a N – ♥K x. Po prostu po utrzymaniu się królem obrońca ten dopuściłby partnera ♣A, a ten ściągnąłby kładącą kontrakt wziątkę na ♥D.
Jedyną szansą rozgrywającego jest zrezygnowanie z ewentualnej nadróbki (gdy wist nastąpił spod ♠K) i zadysponowanie w pierwszej lewie z dziadka ♠D (!). S zabije ją ♠K i – będąc teraz przekonanym, iż W nie ma w ręce ♠W – może powtórzyć pikiem. Kontroluje przecież oba pozostałe kolory – kiery i trefle, więc wie, że rozgrywający nie ma jeszcze gotowych dziewięciu lew (gdyby posiadał osiem kar, najprawdopodobniej zabiłby pierwsza lewę ♠A i karta te ściągnął).
Jeszcze jedno – gdyby W miał ♥K x, nie posiadał zaś ♣K, należałoby odebrać dwie lewy w tym ostatnim kolorze (oraz ♥A), by kontrakt nie został wygrany z nadróbką. Graczowi S niewiele jednak pomogłoby ściągnięcie w drugiej lewie ♣A, partner miałby bowiem zazwyczaj dwa trefle, i gdyby był to ♣K x, musiałby po prostu dołożyć do asa blotkę. S nie uzyskałby więc wiarygodnego sygnału marka-demarka.
Sądzę, że większość gier 3BA(W) będzie kładziona, w protokole rozdania powinno zatem dominować wpadkowe 50 dla NS. Nie zawsze jednak, przeto i zapisów 400 dla WE trafi się w nim troszeczkę.
Minimaks teoretyczny: 4♦(WE), 10 lew; 130 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (NS);
♦ – 10 (WE);
♥ – 6 (NS, WE!);
♠ – 7 (WE);
BA – 8 (WE).