Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 4/2012 - analiza rozdań
Rozdanie 18; rozdawał E, po partii NS.
Rozdanie 18 Rozd. E, po partii: NS |
♠ Q942 ♥ KT6 ♦ KT3 ♣ A63 |
|
♠ KT7 ♥ 97 ♦ A7 ♣ QJT985 |
♠ 863 ♥ AQ8432 ♦ Q642 ♣ |
|
♠ AJ5 ♥ J5 ♦ J985 ♣ K742 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
2♥1 |
pas |
pas |
pas |
|
|
1 naturalne słabe dwa
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
2♥1 |
pas |
pas |
ktr.2 (?) |
pas |
2♠3 |
pas |
pas |
pas |
|
1 naturalne słabe dwa
2 bardzo wątpliwa, nawet na pozycji reopen
3 cóż innego ma zrobić S, tym bardziej że partner wznowił licytację na pozycji reopen
W |
N |
E |
S |
– |
– |
2♦1 |
pas |
2♥2 |
pas |
pas3 |
pas |
1 multi
2 do koloru partnera
3 kiery
Jak już wspomniałem, ewentualne ożywienie licytacji przez e-N-a w niekorzystnych założeniach byłoby krokiem niebezpiecznym, nie polecam go więc ani trochę. Po kontrze e-N-a jego partner zapowiedziałby najprawdopodobniej 2♠ i przegrał je co najmniej bez dwóch, za 200. Mimo że ma 10 miltonów (brzydkich, to fakt), a to potwierdza wyrażoną wyżej opinię, iż N nie powinien licytacji ożywiać.
W rozdaniu tym prawie na każdym stole będą zatem grane 2♥, z ręki E bądź W. S nie wyjdzie raczej w atu ani w pika, rozgrywający będzie więc już miał szanse na zrobienie nadróbki. Zagra bowiem ♦A i karo – do damy, a potem przebije w dziadku trzecią rundę tego koloru i zaimpasuje króla atu. Odda tylko dwa piki, karo oraz kiera.
W przypadku kontraktu 2♥(W) N także nie zawistuje w atu, w pika może jednak wyjść jak najbardziej. Jego partner zabije wówczas ♠A i powtórzy pikiem (albo wyjdzie w kiera). Rozgrywający zabije ♠K w ręce i – jak w wariancie poprzednim – zagra ♦A i karem. Teraz jednak N wskoczy ♦K, ściągnie ♠D i wyjdzie w trzynastego pika. A to wypromuje drugą wziątkę atutową w rękach broniących. Wprawdzie rozgrywający przebije wówczas w ręce karo, ale i tak odda pięć wziątek: dwie pikowe, karową i dwie kierowe.
Protokół tego rozdania wypełnią zatem przede wszystkim wpisy 140 i 110 dla WE.
Minimaks teoretyczny: 2♥(WE), 8 lew; 110 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 8 (WE);
♦ – 7 (WE);
♥ – 8 (WE);
♠ – 6 (NS, WE!);
BA – 7 (WE).