KMP 5/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 30; rozdawał E, obie przed partią.
Rozdanie 30 Rozd. E, po partii: - |
♠ Q 10 3 ♥ A 9 8 ♦ 5 4 3 ♣ K J 10 9 |
|
♠ A 9 ♥ J 10 4 ♦ A 9 6 2 ♣ A 8 4 2 |
♠ K J 8 7 4 ♥ Q 7 5 ♦ K Q J ♣ 6 5 |
|
♠ 6 5 2 ♥ K 6 3 2 ♦ 10 8 7 ♣ Q 7 3 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
1♠ |
pas |
2♣ |
pas |
2♠ |
pas |
2BA |
pas |
3BA |
pas |
pas |
pas |
|
|
Kolejne ze wszech miar standardowe 3BA. Przeciwko tej grze N jak najbardziej może wyjść atakująco ♣W, zwłaszcza że ma ♠D 10 x przed pięciokartowym longerem tego koloru w dziadku. Rozgrywającemu wolno będzie raz przepuścić, drugiego trefla powinien już jednak bezwarunkowo zabić asem, brakuje mu przecież także ♥A K, a jest – niewielka, ale zawsze – szansa na 10 lew. Ponadto gdy przyjdzie mu oddać pika, prawie na pewno będzie już leżał bez jednej, przeciwnicy wezmą też bowiem dwa kiery oraz dwa trefle.
Kontrakt jest normalny, zostanie zapowiedziany na bardzo wielu stołach turnieju, przeto i rozgrywać trzeba go normalnie. A że żaden inny rozgrywający nie zagra przecież w kiery – na pewne (tylko) bez jednej, tylko spróbuje kontrakt zrealizować (zwłaszcza iż gra na wygranie w razie niepowodzenia prawie na pewno nie powiększy wysokości wpadki), absolutnie racjonalne będzie ściągnięcie ♦K D W (aby nie stracić lewy w tym kolorze przy jego podziale 4–2 z ♦10 x x x), a potem powrót do ręki ♠A, zgranie ♦A i wyjście pikiem do waleta. Gdyby S zabił go ♠D, doszłoby do wpadki bez jednej, teraz jednak rozgrywający weźmie wszystkie pięć pików, zrobi zatem grę z nadróbką i zapisze po swej stronie protokołu 630 punktów. Tak samo stanie się na wielu innych stołach turnieju. Chyba że ktoś postawi na siedmioatutowe 4♠ (mało to jednak prawdopodobne), wówczas weźmie lew 11 i zapisze sobie minimaksowe 450 punktów.
Minimaks teoretyczny:5♠(WE), 11 lew; 450 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 8 (WE);
♦ – 10 (WE);
♥ – 9 (WE);
♠ – 11 (WE);
BA – 10 (WE).