KMP 5/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 17; rozdawał N, obie przed partią.
Rozdanie 17 Rozd. N, po partii: - |
♠ 5 ♥ J 6 4 ♦ K 10 4 2 ♣ J 10 9 7 3 |
|
♠ J 9 7 ♥ K 10 5 3 2 ♦ A 7 6 ♣ Q 4 |
♠ A 10 4 ♥ A Q 8 ♦ Q J 9 5 3 ♣ A K |
|
♠ K Q 8 6 3 2 ♥ 9 7 ♦ 8 ♣ 8 6 5 2 |
W |
N |
E |
S |
– |
pas |
1♣ |
3♠1 |
ktr.2 |
pas |
4BA3 |
pas |
pas4 |
pas |
|
|
1w równych założeniach nieco ryzykowne, ale dopuszczalne
2kontra negatywna, wywoławcza
3naturalne, należy zaakcentować silnego trefla
4aktualna ręka W to subminimum jego uprzedniej zapowiedzi
Przecież mogła ona doprowadzić do kontraktu 3BA na 22–23 PC, na ogół niemożliwego do wygrania. Z drugiej strony, gdyby W spasował po 3♠, jego stronie mogłaby uciec prawidłowa końcówka, szczególnie jeśli partner miałby cztery kiery. Cóż, wysokie, blokujące zapowiedzi często stwarzają stronie przeciwnej poważne problemy, to ich podstawowa siła. Proszę zwrócić uwagę na fakt, iż tu 3♠(S) dałoby się położyć bez trzech, z kontrą za 500, nie tak łatwo je jednak skontrować. Wprawdzie tu E mógłby zaryzykować pasa na kontrę partnera, gdyby ten drugi miał jednak w pikach krótkość, na pewno nie byłoby to dobrym rozwiązaniem.
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
pas |
1♣ |
2♠ |
ktr.1 |
pas |
3BA |
pas |
pas2 |
pas |
|
|
1kontra negatywna
2pogranicze inwitu, jest to jednak takie sobie 10 PC (druga dama, trzeci walet), a partner nie powinien mieć więcej niż niewybitne 22 PC, a układ jego ręki jest zrównoważony
Jak widać, niższy blok 2♠ również stworzy przeciwnikom pewne problemy, są one jednak mniejsze niż po skoku e-S-a na 3♠.
Tak czy owak, skończy się na kontrakcie 3BA, od czasu do czasu 4BA. Rozgrywający nie będzie miał problemów z ograniczeniem gracza N do jednej wziątki karowej, skompletuje przeto lew 12. Oczywiście szlemik nie jest tu kontraktem prawidłowym, a wychodzi tylko dzięki temu, iż N ma singla w pikach, po dojściu na ♦K nie będzie więc w stanie odebrać teoretycznie stronie NS należnej wziątki pikowej.
Protokół rozdania wypełnią przede wszytki zapisy w wysokości 490 dla WE.
Minimaks teoretyczny: 6BA(WE), 12 lew; 990 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 6 (NS,WE!);
♦ – 12 (WE);
♥ – 12 (WE);
♠ – 7 (WE);
BA – 12 (WE).