Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

KMP 5/2016 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 5/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 15; rozdawał S, po partii NS.

Rozdanie 15
Rozd. S,
po partii: NS
K J 9 6 2
A J
J 4 2
8 6 4
 
A Q 7 5
9 6 4 2
6 5
A Q 5
rozd. 15 10 8
K Q 10 8
K 9 7 3
K 7 2
  4 3
7 5 3
A Q 10 8
J 10 9 3
 

W

N

E

S

pas

1

1

ktr.1

pas

2

pas

32

pas

pas

pas

 

 

1kontra sputnik

2inwit

Ema prawie otwarcie, zainwituje przeto dograną, ale jego partner – z minimalnym otwarciem i pikami pod pikami – na jego 3 rzecz jasna spasuje. Grę położyłby jedynie atak A i W, zabierający przeciwnikowi lewy przebitkowe, to jednak niespecjalnie realne, najprawdopodobniej N wyjdzie bezpiecznie w trefle. Rozgrywający, by marzyć o sukcesie, będzie musiał zrobić w którejś z rąk dwie przebitki: pikowe albo karowe. W obu wypadkach może spotkać go nadbitka, zależy to między innymi od tego, który z broniących posiada W. Powiedzmy najpierw, że W postawi na piki, a tym samym W x w ręce e-N-a, a będzie to bezwarunkowo konieczne, gdy A nie stoi. Zabije przeto pierwszą lewę K na stole i zagra bądź to pika wkoło, bądź to A i pikiem. N weźmie lewę W i powtórzy treflem, jako że w tym momencie zagranie A i W już tylko ułatwiłoby zadanie przeciwnikowi. Ten weźmie więc trefla asem w ręce, przebije w dziadku pika 8, wróci do ręki D, przebije pika 10 i zagra K. Dzięki korzystnej konfiguracji kierowej odda jeszcze tylko asa atu oraz dwa kara, sam skompletuje natomiast dziewięć wziątek.

Także gra przez kara doprowadzi gracza W do sukcesu. Powiedzmy, że weźmie on pierwszą lewę A w ręce i zagra karo do króla (jeśli A stoi, będą nawet szanse na 10 lew). S pobije go A i jeśli wyjdzie następnie w pika, W doda z ręki blotkę i potem albo będzie mógł przebić na stole dwie karty tego ostatniego koloru, albo oddać drugie karo, wyjść z ręki blotką atu i potem przebić w ręce dwa kara.

Jeśli natomiast po A S wyjdzie w atu, a jego partner zagra A i W, rozgrywający ponowi karem. Najtrudniej będzie mu, gdy to S weźmie tę lewę i po raz trzeci połączy atuty, ale i wówczas uratuje dziewięć lew, gdy przebije w ręce karo, ściągnie D oraz K i zagra z dziadka 10 wkoło – na wpustkę e-N-a. Ten weźmie tę lewę W, ale będzie już miał tylko piki, z konieczności zagra więc w ten kolor – do wideł A D w ręce rozgrywającego.

W protokole rozdania wystąpią przeto w dużej liczbie wpisy w wysokości 140 dla WE.

Minimaks teoretyczny:2(WE), 8 lew; 110dla WE.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 7 (NS);

– 7 (NS);

– 8 (WE);

– 7(NS);

BA – 6(NS,WE!).