KMP 4/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 22; rozdawał E, po partii WE.
Rozdanie 22 Rozd. E, po partii: EW |
♠ K Q ♥ 10 7 3 ♦ Q 5 4 ♣ A 9 6 4 2 |
|
♠ J 6 4 2 ♥ K 8 4 ♦ J 7 3 ♣ Q J 5 |
♠ 9 8 5 ♥ A 6 ♦ A 9 8 6 2 ♣ K 10 7 |
|
♠ A 10 7 3 ♥ Q J 9 5 2 ♦ K 10 ♣ 8 3 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
1♦1 |
1♥ |
1♠ |
2♦2 |
pas |
2♥3 |
pas4 |
pas |
pas |
|
1dwa asy, król, trochę wysokich blotek oraz pięciokart – można zatem dać pierwszoręczne otwarcie, także w założeniach niekorzystnych
2dobra ręka z fitem kierowym
3bez specjalnych nadwyżek
4marny układ i fit, a przy tym niekorzystne założenia to przeciwwskazania do zgłoszenia 3♦
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
1♦1 |
1♥ |
1♠ |
2♦2 |
pas |
2♥3 |
3♦4 (?) |
pas |
pas |
3♥5 |
pas |
pas |
pas |
|
1dwa asy, król, trochę wysokich blotek oraz pięciokart – można zatem dać pierwszoręczne otwarcie, także w założeniach niekorzystnych
2dobra ręka z fitem kierowym
3bez specjalnych nadwyżek
4marny układ i fit, a przy tym niekorzystne założenia to przeciwwskazania do zgłoszenia 3♦
5jeżeli już jednak taki przepych nastąpi, to S – z układem 5–4 i dobrze położonym ♦K – przepchnie się zazwyczaj na 3♥
Po pierwsze bowiem, owe 3♦(WE) trudno byłoby stronie przeciwnej skontrować, zaś po drugie, przeciwko takiej grze S w naturalny sposób wyszedłby zapewne ♥D – i już rozgrywający byłby w stanie wybronić się tylko bez jednej, bez kontry za 100. Wziąłby bowiem pierwszą lewę ♥A w ręce i wyszedł blotką karo. Najprawdopodobniej S wskoczyłby wtedy ♦K, potem więc E prawidłowo zagrałby ze stołu ♦W (większa szansa niż związana z pociągnięciem ♦A z góry – na secowego mariasza) i oddał tylko jedną wziątkę atutową. Uniknąłby też przebitki treflowej i skompletował osiem lew: cztery karowe, dwie kierowe oraz dwie treflowe. Aby położyć go bez dwóch, obrońcy musieliby zmontować szybką przebitkę treflową (po wiście w ten kolor bądź pikiem i zmianie na treflowy).
Tymczasem 3♥(S) powinny zostać bez trudu zrealizowane – rozgrywający albo przebije na stole pika, albo – szczególnie po trzykrotnym połączeniu przez przeciwników atutów – wyrobi sobie przebitką trefle. A po ataku w uzgodnione kara skompletuje nawet 10 wziątek, na ♦D wyrzuci bowiem z ręki trefla. I znów albo przebije w dziadku pika, albo – po trzykrotnym połączeniu mu atutów – wyrobi sobie dwoma przebitkami w ręce fortę treflową w dziadku i pozbędzie się na nią z ręki pika.
W protokole rozdania spotkamy wpisy w wysokości 170, minimaksowe 140 oraz 100 dla NS.
Minimaks teoretyczny: 3♥(NS), 9 lew; 140 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7(NS);
♦ – 7 (WE);
♥ – 9 (NS)
♠ – 7 (WE)
BA – 6(WE).