KMP 4/2016 - analiza rozdań
Rozdanie 3; rozdawał S, po partii WE.
Rozdanie 3 Rozd. S, po partii: EW |
♠ 9 8 4 ♥ J 3 ♦ A Q 8 7 ♣ Q 10 7 6 |
|
♠ K 10 ♥ A 8 4 ♦ 9 6 4 3 2 ♣ J 9 2 |
♠ A 7 ♥ K Q 10 2 ♦ K J 10 ♣ 8 5 4 3 |
|
♠ Q J 6 5 3 2 ♥ 9 7 6 5 ♦ 5 ♣ A K |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
1♠1 |
pas |
2♠ |
ktr. |
3♠2 |
pas |
pas |
pas |
|
1według dzisiejszych kryteriów (nie tyle nawet teoretycznych, co dokumentowanych turniejową praktyką) karta zbyt silna na otwarcie słabymi 2♠ czy 2♦ multi, zwłaszcza w założeniach korzystnych
2blokujące
Najpopularniejszym kontraktem będą w tym rozdaniu pikowe częściówki strony NS, na ogół na szczeblu trzech. Przeciwko 3♠(S) W wyjdzie w karo. Rozgrywający zabije ♦A na stole, po czym będzie musiał rozpocząć od odblokowania ♣A K, aby przygotować wyrzutkę kiera na ♣D. Następnie zagra w kiery i – dzięki podziałowi atutów 2–2 – będzie mógł przebić na stole kiera, a ostatniej karty tego koloru z ręki pozbyć się na ♣D. Odda przeto tylko po dwie lewy w każdym z kolorów starszych.
Proszę zauważyć, iż gdyby rozgrywający zaczął w drugiej lewie od kierów, musiałby już zostać na 3♠ położony. Obrońcy wzięliby bowiem kiera, zagrali dwa razy w atu, a potem jeszcze dwa razy w kiery, zmuszając przeciwnika do przebicia ostatniej z tych lew na stole. Trefle byłyby w tym momencie zablokowane, więc gracz S zostałby z jeszcze jednym przegrywającym kierem w ręce.
W protokole rozdania znajdą się przede wszystkim minimaksowe 140 dla NS.
Minimaks teoretyczny: 3♠(NS), 9 lew; 140 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (WE);
♦ – 8 (WE);
♥ – 7 (WE);
♠ – 9 (NS);
BA – 8(WE).