KMP 1/2020 - analiza rozdań
Rozdanie 3.
Rozdanie 3 Rozd. S, po partii: EW |
♠ 6 5 ♥ J 6 ♦ 10 8 7 ♣ A J 10 8 6 4 |
|
♠ J 8 3 ♥ 7 5 3 ♦ K Q J 9 5 ♣ 5 2 |
♠ K Q 10 9 7 2 ♥ A 10 2 ♦ A 6 4 ♣ K |
|
♠ A 4 ♥ K Q 9 8 4 ♦ 3 2 ♣ Q 9 7 3 |
S rozpoczyna licytację odzywką 1♥ i, załóżmy, że następują po niej dwa PAS-y, choć niekiedy N zalicytuje jednak 1BA. Zrobi on to najczęściej wtedy, gdy para NS gra forsującą odpowiedzią 1BA po otwarciu partnera jeden w kolor starszy.
Jaką odzywką (po 1♥ i dwóch pasach) powinien wznowić licytację zawodnik E? Ponieważ, co oczywiste, skok na pozycji re-open nie jest blokiem, konstruktywne 2♠ najlepiej opisuje kartę gracza E. Bardzo dobry sześciokartowy kolor i siła około 13 PC (król trefl to wartość wątpliwa, choć z całą pewnością nie mają go przeciwnicy) to parametry, które sprawiają, że karta E wprost idealnie spełnia warunki skoku w dwa pik.
Potem najprawdopodobniej nastąpią trzy pasy, ale nawet wtedy, gdy N powie 3♣ para EW przelicytuje go trzema pikami. Prawdziwy problem i gra o pełną pulę powstanie w sytuacji, gdy NS postanowią zagrać cztery trefle. Oczywiście NS muszą to skontrować (za 50/100 będą mieli bardzo kiepski zapis) i czekać na to, jak N poradzi sobie z rozegraniem atutów. Zaimpasuje króla – przegra za 300 i maksa zdobędzie para EW, zagra z góry – odda „setkę” i będzie z tego wyniku bardzo zadowolony.
Cztery trefl z kontrą bez jednej za 100 jest minimaksem tego rozdania.