Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 2/2017 - analiza rozdań
Rozdanie 30; rozdawał E, obie przed partią.
Rozdanie 30 Rozd. E, po partii: - |
♠ 9 7 2 ♥ 2 ♦ J 5 4 ♣ K J 7 6 5 4 |
|
♠ 8 6 3 ♥ A 10 8 ♦ A Q 8 7 ♣ 9 8 2 |
♠ K Q 5 4 ♥ J 9 5 4 ♦ 10 3 2 ♣ 10 3 |
|
♠ A J 10 ♥ K Q 7 6 3 ♦ K 9 6 ♣ A Q |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
pas |
1♣1 |
pas |
1♦ |
pas |
1BA |
pas |
3BA2 |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1nie 1♥, kiery są bowiem nie najsilniejsze, zaś układ ręki bardzo mocno zrównoważony
2można by wprawdzie dać staymana, by sprawdzić, czy partner ma cztery kiery, będą to jednak swego rodzaju gamblingowe 3BA, kiedy to kluczowy może być pierwszy wist, lepiej więc nie informować o nim przeciwników (ani partnera); na marginesie, transfer na trefle, a potem wskazanie krótkości kierowej powiedziałyby o ręce silniejszej, przesądzającej końcówkę
Zgodnie z tym, co powiedziano wyżej, wiele zależy tu od pierwszego wistu – choć 3BA(S) kładzie wyłącznie absolutnie nierealna ♥10 (!), przepuszczona przez E. Powiedzmy, że po wzięciu tej lewy figurą rozgrywający wyjdzie z ręki ♠10, by zdobyć dwie wziątki w tym kolorze, gdy E ma w nim całego mariasza. E weźmie ♠D i zagra ♥W, a potem w karo. A gdy S postawi na waleta figurę W poprawi ♥A i dopuści partnera na ♥9, by ten podegrał kara. Po tak prestidigitatorskiej obronie WE wezmą pika, dwa kiery oraz dwa kara.
W rzeczywistości W da najczęściej pasywny wist pikowy, po którym wszystkie problemy przeciwnika skończą się. Zabije ♠A i zgra sześć trefli, i starannie zrzucając oraz obserwując zrzutki przeciwników, wyciśnie z nich ósmą i dziewiątą wziątkę.
W protokole rozdania spotkamy zatem 400 dla NS, ale też pewnie 120 i 110 dla tej strony (dziewięć lew w trefle) oraz wpadkowe 50 i 100 po stronie przeciwnej.
Minimaks teoretyczny:2BA(NS), 8 lew; 120 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 9 (NS);
♦ – 7 (NS);
♥ – 7 (NS);
♠ – 7 (NS);
BA – 8 (NS).